Chinese Films

Ik geef een Chinees feestje alleen zoek ik nog wat leuke Chinese films. Als ik bij google Chinese films intyp, krijg ik alleen maar échte Chinese films, die dus ook Chinees gesproken zijn, maar dat zoek ik eigenlijk niet. Het mag ook best Japans ofzo zijn, als het maar Chinees lijkt. Wie weet een paar leuke films?

totoro

Ik heb even gekeken naar die film, maar 't is niet echt een film om op een feestje te kijken.

-

-House of the flying daggers
-the legend of zu
-Koichi
-the curse of the golden flower
-crouching tiger, hidden dragon
-Hero
-the promise
-the banquet
-2046
-jasmine woman

Memoirs of a geisha is gebasseerd op een boek over geisha’s, geisha’s zijn japans (:

Mm… Een echte Chinese film zou ik zo niet weten.
Je hebt natuurlijk wel Freaky Friday, daar komt een Chinees restaurant in voor… Haha, niet echt superchinees maar goed.
Er was ook een keer zo’n film op televisie met een cowboy en een Chinees, een soort komische actiefilm. Maar ik weet niet meer hoe die heette.

Sorry, hier heb je niet zo veel aan. Upje dan maar!
Leuk verzonnen trouwens, zo’n themafeestje.

-

kungfu panda? ghehe.
geen idee eigenlijk,
je hebt wel chinese/japanse remakes van thrillers ofzo

oh haha niet gelezen,
Ik wilde dat er eerst ook bij zetten,want zhang ziyi speelt erin ( zij is wel chinees) maar Geisha’s zijn traditioneel japans, en de chinese cultuur en de japanse, verschillen veel meer van elkaar dan je denkt. Maar verder is het echt een hele mooie film,

ik had laatst een japanse film gekeken

death note 1&2
ik kijk nooit zulke films, maar het was wel leuk

Pff ik ga maar even over de Aziatische films in het algemeen of films die verwantschap hebben met Azië:
Children of Huang Shi
Host
Alles door Hayao Miyazaki(Studio Gihbli)
Old Boy
Steamboy
Casshern

Films die ik nog wil zien die er bij passen:
Nana
Kamikaze Girls

Meer schiet me nu niet te binnen :'D

i agree, mooie film ja :slightly_smiling_face:

En waarom trouwens geen Chinees gesproken films?
Er zit ondertiteling bij hoor :V

Kan ook wel hoor, maar ik zocht daar eerst niet naar zeg maar.

shanghai Knights 1,2 met jackie chan XD