Chinese BB Cream.

Ja, ik vraag me iets af over BB Cream. Ik gebruik die al een tijdje, om de simpele reden dat mijn huid veel te licht is voor de foundations die te koop zijn en ik toch een beetje een egale teint wil. Nu lees ik steeds meer verhalen over mogelijke gevaren van die BB Cream. Weet iemand hier het fijne van? Is het daadwerkelijk zo slecht voor je huid? Ik gebruik zelf die van Shills, ik weet dat er bleekspul in zit, maar ik vind een lichte huid mooi dus mocht mijn huid lichter worden vind ik dat niet zo erg. Maar goed, wie weet dus of het écht gevaarlijk is?

Ze zeggen toch juist dat het allemaal zo goed is voor je huid? Volgens mij kan het echt niet slechter zijn dan normale foundation.

Dat bleekspul zou niet zo goed zijn voor je huid als je het langdurig gebruikt…

Volgens mij is dat whitening dat in de meeste BB-creams zit niet iets voor het bleken van de hele huid, maar vooral over littekens. Heb ik ergens gehoord

Dat ‘mijn huid is te licht voor normale foundations’ is echt zo’n onzin… er zijn zelfs witte foundations ._. hoe wil je witter dan wit zijn… en mijn bb cream is alsnog donkerder dan de lichtste foundation die ik heb.

Hmm geen idee ik gebruik die van garnier en ben er heel blij van … Maar ik heb ook een getinte huid.

Dat zei dat meisje van Beautylab geloof ik een keer.

Je kan ook een bb cream zoeken waar geen whitening in zit voor de zekerheid.

Ja, als je bereid bent meer dan 20 euro te betalen voor een foundation. Maar de meeste foundations bij de Kruidvat/Etos zijn toch echt veel te donker voor mij.

Voor lichte foundations moet je ook echt naar de ‘‘duurdere’’ winkels gaan. Bij MAC of Douglas bijvoorbeeld. Daar hebben ze vast en zeker een goede foundation voor jouw huidskleur. Ik vind dat je bij beide winkels ook altijd erg goed geholpen word. Je zou ook eens een kijkje bij The body shop kunnen nemen.

MAC heeft inderdaad erg fijne foundation, ook voor een vrij lichte huid. Als je twijfelt aan de kwaliteit van BB Cream zou ik dat gewoon kopen.

mijn lichtste foundation komt gewoon bij t kruidvat vandaan hoor en die is nog lichter dan mac nw15 (die ik eigenlijk niet eens zó licht vind tbh)
l’oreal true match in C1 is praktisch wit, echt.

Jammer dat er toch nog mensen zijn die niet precies weten hoe het nou precies zit met de BB cream. Het is zo dat er ingrediënten inzitten die de huid kunnen bleken. Het is nooit getest na hoeveel tijd dit gebeurd, het verschilt namelijk per huidtype.
Maar BB cream kan daadwerkelijk gevaarlijk zijn.
Kijk dit filmpje maar eens.

Er zijn onderzoekers die beweren dat de bleking in de BB cream veroorzaakt wordt door ingrediënten als bessen etc. Dit kan zo zijn, maar ik geloof niet dat je de BB cream met whitening moet onderschatten. Voor de een kan het heel mooi uitpakken, de ander kan misschien wel eindigen zoals de vrouw in het filmpje.

^ Dat is het resultaat van whitening creams ja. Ik weet niet meer hoe dat heet maar daar krijg je zulke vlekken van.

(ik google-de dat creamding waar ik de naam van ben vergeten, er waren dus allemaal foto’s van mensen met zulke vlekken en nog veel erger)

Anyway zoek maar eens op youtube ‘‘bb cream’’. Het is echt niet zo dat je bleker word.

Vandaar dat ik het ook vraag, Lacrima.
En SleighBells, waar is dat gezeik nu weer voor nodig? Sweet baby Jesus. :’) Ik ken mijn huid beter dan jij en tot nu toe heeft nog niets er zo goed uit gezien als de BB cream. Dat ik dat vind, daar heb jij verder toch geen last van?

Nah, het is niet zo dat je als die vrouw zult eindigen als je een bb cream gebruikt. Aangezien zij in een land woont waar het erg zonnig is, heeft ze die vlekken gekregen, omdat ze geen zonnebrandcreme op haar gezicht smeerde.
Dus KurtCorbain ik raad je sws aan om in de lente/zomer zonnebrandcreme van factor 50 op je gezicht te smeren zodat je niet van die pigmentvlekken zult krijgen.

ik zeg alleen dat je heus wel een foundation zou kunnen vinden als je zo’n lichte huidskleur hebt (en dat ik er een beetje krankjorem van word dat iedereen zegt dat dat niet zo zou zijn om de een of andere reden) en dat dat geen excuus is om daarom maar BB cream te gebruiken. Dat het mooier eruit ziet op je huid wél.
Gewoon kwestie van beetje belabberde beargumentatie (al vraag ik me af waarom je je uberhaupt zou moeten verantwoorden dat je dat spul gebruikt), niet dat je t niet zou mogen gebruiken en per se foundation moet kopen ofzo ._.

Dat bleekspul is echt superslecht voor je huid, als ik jou was zou ik gewoon voor een hele lichte foundation gaan. Die hoeven helemaal niet duur te zijn, bij Lush heb je al een hele lichte voor ongeveer ¤15. En als die te donker is heeft Ariane Inden een foundation die bijna wit is, deze is ook niet zo heel duur.

Maar dit topic gaat niet over bleekspul. Het gaat over bb creams. Bb cream is juist hartstikke goed voor je huid. Doe nou niet alsof bb cream een of andere bleekcream is omdat er “whitening” in zit wat in zoveel creams hier in nl zit.

Nee, die vrouw gebruikt bleek daarom is haar gezicht zo. Anders zou iedereen er daar zo uitzien lijkt je niet?