Chinchilla

Wie heeft er hier een Chinchilla('s)?!
Mijn neef had er altijd een paar van! ik vond ze helemaal geweldig.
maar nu zit ik er dus over na te denken er zelf 1/2 te nemen( eerst me moeder over halen)
of nouja nemen, daar moet ik dan ook weer eerst goed overnadenken natuurlijk haha.
Wat is jouw ervaring er mee?

1: het zijn nacht dieren
2: ze zijn heel schuw, het duurt volgens mij best wel lang voordat ze aan je gewend zijn
3: ze hebben een grote kooi nodig
4: en dat is duur

Ik wilde ze ook, maar er zitten voor mij best wel veel nadelen aan.

God, om te beginnen zijn ze in gevaar, er zijn elke keer minder chinchilla’s in de wereld, en heel delicaat, om niet te zeggen duur. Ja, ze kunnen supper lief en zacht zijn (niet voor niks waren ze vrij veel gebruikt om bondjassen te maken!), maar zelf zou ik er geen kopen :confused:

Die beeste kan je beter niet in zen eentje houden. Wat met heel veel dieren is. Je mag hem nooit bij de punt van de staart pakken want dan scheurd zen vel er helemaal af. Eeh wij hadden ze op school. Ja dierenverzorgings school. Je moet ze heel goed verzorgen denk ook aan uiterlijk. Aangezien hun zo’n prachtige vacht hebben. Reken er trouwens maar op dat die beesten 20 a 30 euro gaan kosten en dan moet er ook nog een giga hok komen…

De chinchilla’s die je in de winkel of op internet koopt zijn gewoon hier gefokt en zijn niet uit 't buitenland gehaald. dus uiteindelijk komen er in nederland weer steeds meer bij.
en dat er bondjassen van worden gemaakt is afschuwelijk. ik snap mensen die het dragen echt niet.
niet alleen dat van een chinchilla, maar gewoon bond in 't algemeen.

nee dat weet ik, mijn neef had er ook 2. en daarna 4, want hij kocht er een vrouwtje bij die ineens zwanger bleek te zijn.
zat je op een dierenverzorgingsschool? daar heb ik echt nog nooit van gehoord, wat leuk haha

haha nou ja eh gewoon dierenoplleiding:P haha maar ik noem dat gewoon een dierenverzorgingsschool want je leert gewoon dierenverzorgen. :wink:

Ik vind ze niet leuk als huisdier omdat ze echt heel bang zijn.:v

idd, het duurt lang voor ze tam zijn, en dan moet je ze ook echt veel aandacht geven anders worden ze alsnog schuw/vals.
en misschien denk je (TS) wel dat je de chinchilla veel aandacht gaat geven maar dat word toch minder, en je zit ook nog op school etc.

Je kan beter een kat nemen.

neem dan een dwergkonijn, die zijn minder vals/schuw en slapen niet de hele dag

Ik heb chinchilla’s!
Heb er nu vier, twee broertjes bij elkaar en 2 losse.
Het zijn geen dieren om mee te knuffelen, want daar houden ze absoluut niet van, maar wel heel leuk om naar te kijken of los te laten lopen in een kamer! :slightly_smiling_face:

ieeeeeuw, ratten!

Chinchilla’s zijn zó onwijs super schattig!!! Maar toch zou ik er geen nemen, ook al lijkt het mij heel leuk. Het zijn dieren die in een kooi moeten, maar wel een hele grote kooi. Als jij het je kan veroorloven om een grote kooi te nemen( vooral als je twee chinchilla’s neemt) dan zou je het kunnen proberen.

Is het geen schatje (L)

http://img401.imageshack.us/img401/2834/chinchilla.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Hahaha skaaatig!
Zo fluffy en rond :V

nee, ik koop een dier niet om naar te kijken in een kooitje.