"Chill" jij vaak?

Dat vroeg ik me af. Ik zie mijn vriendinnen elke dag door school en als we dus wat afspreken is dat vaak om echt wat te ondernemen. Lekker uiteten, bios, uitgaan, zelf wat koken etc… Ik ga eigenlijk nooit echt met 1 vriendin zitten thuis. Met m’n beste vriendin ook niet, we gaan ook altijd iets doen.

Toen vroeg ik me af, hoe doen jullie dat? Ik bedacht me dus laatst dat ik nooit echt “chill” ofzo. Ik driuf dat ook nooit echt goed te vragen want ik ben toch een soort van bang voor een soort afwijzing, zelfs bij mn beste vriendinnen.

Niet echt een probleem, vrpoeg het me meer af haha.

Heb 'm even verplaatst naar Lifestyle.

Om te reageren op je vraag: ik chill heel veel met mijn vriendinnen. Komt ook omdat we studenten zijn, dan spreek je gewoon vaak af om een beetje te hangen en kletsen. Al koken we ook vaak samen en ga ik ook met ze naar de bioscoop.

Eerst durfde ik het ook nooit zo goed omdat ik bang was dat ik anderen niet de hele tijd kon entertainen. Maar op zich hoeft dat ook niet. Was laatst gewoon gezellig met een vriendin op haar kamer aan het niksen. Beetje koffie drinken, tijdschriften lezen, zij was d’r kledingkast aan het sorteren en dat was het dan.

Ik hang weleens met een vriendin de hele avond op de bank, filmpje kijken of wat series. Een boek lezen of kletsen.
Cupcakes/taart bakken en direct opeten :slightly_smiling_face:

Eigenlijk doen we dat vaker dan dat we naar de bios gaan ofzo

Hm ja soms. Ik ben ook student ja en dan echt heel veel ondernemen kost gewoon veel geld. Wij gaan vaak lekker uit eten en dan blijven we daar hangen, of bij iemand thuis eten.

Ik ‘chill’ juist vaker dan dat ik echt iets ga doen. Ik vind dat juist makkelijker als je elkaar uit school even een uurtje ziet, als dat je dan nog een heel ding moet bedenken om te doen.

Ik vind het sws een heel gedoe om iets te plannen om te gaan doen, je moet wachten tot iedereen geld heeft en dan nog een datum hebben dat iedereen vrij is van werk/sport/geen tentamens etc… Drama

Precies! Mijn vriendinnen maken daar soms zo’n groot probleem van :stuck_out_tongue: dat ik echt denk we kunnen toch ook gewoon lekker niksen! Ik hou wel van een dagje shoppen, bios etc… alleen ik vind het zelf misschien nog wat lekkerder/leuker om gewoon te chillen kletsen, naar de duinen, daar even liggen of even wandelen zoiets

Bij mij is het 50/50: soms gaan we lunchen/uit eten/op stap/winkelen, maar de helft van de keren spreken we gewoon bij iemand af waar we gewoon bank hangen. Soms zetten we een filmpje op, maar meestal krijg ik echt niets mee van de film. Is meer achtergrond muziek dan :’)

ik vind het altijd heel leuk klinken enzo maar toch doe ik het bijna nooit
in mijn eentje chill ik wel heel vaak

Misschien kun je het er een beetje tussenin doen? Dan ga je wel naar huis of als het mooi weer is naar het park en dan zorg je voor wat lekkers en wat drinken en iets van een film of zo? Of je gaat samen een serie volgen.

Vaak eigenlijk. Het is wel normaler geworden door op kamers te zitten, dan zoek je elkaars gezelschap sneller op.

Jaa regelmatig, gewoon kletsen en popcorn/chips/koekjes e.d. eten en soms tv kijken

Niet echt eigenlijk, maar dat is meer omdat we best ver uit elkaar wonen en het dan al gauw gepland moet worden. Andere vrienden komen best vaak bij elkaar, dus dat zou ik ook doen als ik wat dichterbij zou wonen. Eigenlijk is het veel leuker om gewoon spontaan niets te gaan doen :’) Vroeger deed ik dat ook vaak met andere vrienden.

Je kunt ook gewoon voorstellen om te gaan picknicken/koken/bakken o.i.d., dan doe je in principe niet zoveel en zie je elkaar toch.

-

Nee, eigenlijk niet echt. Ik heb hetzelfde als jij, als ik afspreek een op een met vriendinnen dan gaan we ook wat ondernemen; terrasje pakken, shoppen, naar de film etc. Als ik met een grotere vriendengroep afspreek is dat meestal dat we bij iemand gaan zitten 's avonds en daar dan wat drinken, frituren, muziek en gewoon eigenlijk praten met elkaar, of dan ga ik inderdaad ook echt wat ondernemen.

De enige keer dat ik echt alleen met een vriendin bij mij of haar thuis ben is als ik of zij na een feestje blijft logeren, omdat dat gewoonweg makkelijker is, anders nooit.

Vroeger vaker dan nu. Soms heb ik het idee dat elkaar op school zien al genoeg is omdat we buiten school om niet weten wat we kunnen doen. Tuurlijk slaap ik wel eens bij vriendinnen en gaan we lekker naar de stad maar dat doe ik niet heel vaak.

Wat ik vaak doe is met iemand samen koken en eten. Dan heb je een soort van iets te doen, maar hang je toch lekker thuis. Maar als je nog bij je ouders woont is dat natuurlijk anders. Ik zou het gewoon aan je vriendinnen voorstellen, waarom zouden ze je afwijzen? Je hoeft het natuurlijk ook niet te brengen als “zullen we lekker niksdoen” maar als “zullen we lekker thuis blijven en wat drinken en kletsen”?