Children Beauty Pageants

Jullie hebben vast weleens gehoord over miss verkiezingen voor kinderen. Zelf vind ik het echt belachelijk dat moeders hun dochters zo opdoffen voor een wedstrijd, maar ik vroeg me af wat jullie ervan vinden? Ben je voor of tegen?

Ik moet voor engels een essay schrijven en ik heb dit onderwerp gekozen dus als jullie met goede argumenten komen kan ik die misschien wel gebruiken voor in mijn essay:P
Verder ben ik ook gewoon nieuwsgierig naar jullie mening hierover!
Thanks!

http://img195.imageshack.us/img195/7540/childbeautypageants1.th.jpg

Kijk ik vind het niet erg als dat meisje het zelf leuk vind en echt heel graag wil. Maar het is belachelijk als die moders die meisjes dwingen dat vind ik een soort van mishandeling kinderarbeid ze gebreukt haar dochter dan gewoon

Ik vind dit een van de ergste dingen uit de Amerikaanse maatschappij, oprecht. Die kinderen willen dit niet, maar ze worden ‘gebrainwashed’ door hun moeder die vroeger niet mooi genoeg waren. Ze mogen niet buitenspelen (krijgen ze misschien een blauwe plek!) en hebben bijv. al extensions en kunstgebidjes.

Ik kan er met mijn hele hoofd niet bij waarom je a. zo’n wedstrijd zou organiseren en b. waarom je zo je kind zou willen verminken. Bah.

Tegen.
Kleine meisjes krijgen dan het idee mee dat schoonheid extreem belangrijk is in deze wereld. En vaak zijn ze er op oudere leeftijd ook nog obsessief bezig met hun uiterlijk.

Ik vind het altijd zo zielig hoe die meisjes eruitzien! echt gewoon een 7jarige met de make-up van een 25 jarige, die kinderen worden gewoon een beetje de volwassenheid ingedwongen door die moeders!

ik vind het (in de niet extreme) gevallen best wel oké, die meisjes vinden dat op die leeftijd leuk, zich opmaken en zich een prinsesje voelen enzo.

Hmm. Even denken.

Argumenten vóór:

• kinderen leren zo dat ze ergens moeite voor moeten doen, willen ze iets kunnen bereiken. (-> of dit op deze leeftijd al moet, is dan dus een argument tegen; laat het kind een kind zijn en het zelf dingen ontdekken zonder te pushen)
  • het kan een betere band opleveren tussen de opvoeder en het kind, aangezien deze constant met elkaar te maken hebben → opvoeder zet zich meestal 100% in om het kind te laten winnen / zo mooi mogelijk te laten zijn / etc. → als het kind hierin mee gaat, kan het een belangrijk onderdeel van de relatie zijn; ze zijn SAMEN aan iets bezig, ze brengen veel tijd met elkaar door. (opvoeder en kind)

Argumenten tegen:

• een kind hoort zich op zo’n jonge leeftijd nog niet zo druk te maken over zijn of haar uiterlijk → ook worden de kinderen die meedoen aan zo’n wedstrijd vaak erg onder druk gezet door de opvoeders → dit kan erg slecht zijn voor het zelfbeeld van het kind.
  • er wordt van de kinderen verwacht zich te gedragen als volwassenen, en niet als kinderen → hoort eigenlijk ook bij tegen argument 1.
  • ook heeft het onder druk zetten van deze kinderen door de ouders ook nadelen voor: * het opkomen voor zichzelf: durven niet tegen de ouder in te gaan (het zijn immers ook nog maar kinderen en wat mama of papa wil, dat moet je toch eigenlijk wel doen op die leeftijd)
  • het zelf kunnen/mogen ontdekken en ervaren in het leven: alles wordt voor deze kinderen geregeld, ze mogen vaak niets zelf beslissen. Dit kan zich doorzetten op latere leeftijd → nadelig voor de autonomie (= zelfstandigheid) van het kind.

(ik doe de opleiding pedagogiek en daar praten we in termen zoals opvoeder, ‘het kind’, en autonomie en zo :’))
Hopelijk heb je hier iets aan! Succes met je essay!

net zoals emela zegt dacht ik eerst ook dat het mij niet uitmaakte zolang die kinderen het zelf maar leuk vinden…
totdat ik een documentaire heb gezien waarin te zien is dat die moeders hun kinderen ontzettend pushen en zoals faalhaasje ook al zegt als het ware brainwashen zodat ze het zelf ook leuk vinden!
ik snap echt niet dat je dit je kind aan kunt doen, leuk aankleden oké… maar dit?

@eksterrr thanks! ik ben het wel met je eens! en ik denk dat ik wel iets aan je argumenten heb:)

Fijn! Graag gedaan!

Iemand nog een mening over kinder miss verkiezingen? UP

haha dat doet me denken aan Little Miss Sunshine

ja, dat is de documentaire waar ik het over had in mijn beginpost! vond het wel grappig om te zien, maar vooral erg hoe er met die kinderen omgegaan wordt ö

Ik ben tegen want:

• De kinderen hebben geen keuze. Ze kúnnen ook geen keuze maken omdat hun moeders ze brainwashen en op die leeftijd geloof je alles wat je mammie zegt.
  • Het is niet goed voor de kindjes wat die moeders doen, ik hoorde over botox, waxen enz.
  • Die wedstrijden trekken pedo’s aan als honing bijen aan trekt.
  • De moeders pushen de meisjes om zo mooi mogelijk te zijn en als ze een dingetje niet goed doen worden die moeder ongelooflijk pissed.

Hmm, een beetje leuk opmaken als klein meisje is wel leuk, maar het was een keer bij de tyra banks show. Nou die kinderen die hier aan mee doen krijgen beugels, spray-tans en al die zooi… dat gaat gewoon te ver.

Ik vind het echt overdreven hoe erg die kinderen opgedoft worden. Net zoals pas in het nieuws was dat sommige van deze kinderen zelf botox ingespoten krijgen :open_mouth:
Als je toddlers and tiaras kijkt zie je ook dat er best veel kinderen zijn die het zelf ook helemaal niet willen, maar gewoon gedwongen worden door hun ouders.
Sommige moeders sluiten zelfs leningen af voor een jurk! Voor een fucking jurk wordt er een tweede hypotheek op het huis genomen. gewoon belachelijk. Die kinderen worden dan ook nog eens vreselijk onder druk gezet om te moeten winnen, want ‘papa en mama’ hebben er zooooveel geld aan uitgegeven.

ik vind het niet Oke als ouders hun kind dwingen om iets te doen.
als een kind aan haar moeder vraagt of ze mee mag doen en ze het heel graag willlen dan vind ik het nog wel kunnen.
maar over het algemeen denk ik dat het slecht is voor het zelfbeeld van de kinderen, als ze zich nu al bezighouden met make-up enzo dan denk ik dat ze hier later nog meer mee bezig zijn.

Volgens mij kregen alle kinderen die meededen een titel, ook al wonnen ze niet. Die kindjes zijn dan supertrots dat super miss blablabla zijn, maar hun ouders zitten er dan depressief te kijken omdat hun kind niet best super perfect miss blablabla zijn en dus nog niet eerst zijn.