Chicklit: The burnt house.

Hoi :] ik, ashacoustic aka ashley, ga weer met een nieuw verhaal beginnen! Ongeveer een jaar geleden stopte ik met mijn vorige verhaal na wat in de knoop te zitten qua inspiratie, maar nu ben ik terug en hoop dit wel te kunnen afschrijven. Het verhaal gaat over Jill, wiens huis is afgebrand. De daders zijn onbekend, en elke avond als ze gaat slapen krijgt ze dezelfde nachtmerrie, waarin steeds meer duidelijkheid komt over de toedracht van de brand. Daarnaast maakt ze natuurlijk nog veel meer mee, maar dan moet je het maar gewoon lezen. Hopelijk vinden jullie het leuk. Het eerste stuk is totaal niet spannend ofzo, wat in mijn vorige verhalen wel wat meer het geval was… maar die spanning gaat uiteraard nog wel komen. Ook zullen de stukken wel langer worden, maar dit is in iedergeval een voorproefje. Hier het eerste stuk van: The burnt house.

‘Doeg!’ Jill sloot de deur achter haar vriendin en plofte op haar bed.
Toen was ze weer alleen met haar Duitse herdershond River. Sinds een week zaten zij en haar ouders in een hotel, omdat het huis waarin ze gewoond hadden in de brand was gestoken. Vlammen hadden het helemaal verwoest, met de grond gelijk gemaakt. Al de bezittingen die ze hadden waren in as veranderd. Ondanks de zoekactie van de politie, die nog steeds gaande was, waren de daders nog niet gevonden. Jill zuchtte en aaide River over zijn kop. Nu zaten ze in een hotel, zonder ook maar iets van thuis. Gelukkig hadden haar ouders een goede baan en had ze een paar dagen later weer een complete garderobe. En ondanks dat ze het echt niet slecht hadden in het hotel, zat ze toch liever weer in een huis. Maar voorlopig moest ze het hier mee doen en dat begreep ze maar al te goed. Het huis werd helemaal herbouwd zodra alles was opgeruimd. Jammer genoeg zou dit nog een hele tijd duren. Ze keek op haar horloge. Het was 8 uur, tijd om met de hond te gaan wandelen. Ze stond op, floot de hond bij zich en verliet samen met hem het hotel. Buiten was het inmiddels schemering en de lantaarns verlichtte de stoep richting het grote veld. River liep kwispelstaartend voor haar. Ze hoefde hem niet aan de riem te doen aangezien de hond alles deed wat ze hem opdroeg. In het hotel had ze een eigen kamer naast die van haar ouders, dus gelukkig had ze nog wel haar privacy. Ze liep met de stoep mee de bocht om.
‘Toe maar!’ zei ze tegen de hond en die sprintte het veld op.
Ze plofte op een bankje, pakte een tennisbal uit haar jaszak en gooide hem een eind het veld over. De hond pakte hem en bracht hem terug. Zo ging het een tijdje door tot ze de bal weer opborg. De hond deed zijn behoeften en liep nog wat snuffelend over het veld.
‘River kom!’ Ze floot en de hond kwam gelijk naar haar toe, waarna ze terug naar het hotel liepen.
Eenmaal weer terug in de hotelkamer plofte de hond hijgend neer op zijn kussen. Jill zette de tv aan en zapte langs de zenders tot ze een muziekzender tegenkwam en liet deze op staan. Er werd op haar deur geklopt.
‘Ja?’ zei ze als teken dat degene achter de deur naar binnen mocht.
De deur ging open en haar moeder stapte binnen.
‘Heb je de hond al uitgelaten?’
‘Ja, we zijn net terug.’ Ze wees met haar ogen naar de hond, die uitgeteld op zijn kussen lag.
‘Goed zo. Papa en ik gaan even naar het cafeetje hier vlakbij, ik weet niet hoe laat we terug zijn dus ik kwam alvast welterusten zeggen. Morgen moet je weer naar school toch?’
Jill knikte.
‘Heb je je…’
‘huiswerk al af? Ja,’ maakte Jill de zin af en gaf gelijk antwoord.
‘Ik had niet anders verwacht.’ Haar moeder knipoogde. ‘Maak het niet te laat vanavond, welterusten.’ Ze kuste haar dochter op haar wang.
‘Welterusten mam.’
Om half 11 had ze het wel gezien en maakte zich klaar om naar bed te gaan. Eenmaal in bed pakte ze de afstandsbediening, deed de tv uit en nestelde zich in haar dekens.
‘Welterusten River.’ De hond keek op en ging toen weer liggen.
Ze drukte haar nachtlampje uit en draaide zich om. Niet veel later viel ze in slaap. De nachtmerrie die zich elke keer herhaalde nadat hun huis was afgebrand, begon, zoals elke avond als ze ging slapen, niet veel later.

Leuk verhaal hoor! Weer een heel andere. Ben benieuwd naar het volgende stuk! :slightly_smiling_face:

Uppie!

verderrr:D

Hey Ho, Let’s Goo!

verderr ?