CHI-Tang aanschaffen

Hoi dames,

Ik overweeg een CHI-tang aan te schaffen. Maar zou graag wat mensen met ervaringen met de CHI-tang willen lezen. De kosten maken niet zoveel uit, ik heb er voldoende voor gespaard.

Graag wil ik onder meer weten:

• Ik heb extreem pluis krullen. Onhandelbaar zelfs. Werkt de CHI-Tang daar goed tegen?
  • Welke serum wordt aangeraden bij de CHI-tang?
  • Hoe zit het met de garantie?
  • Verschillende CHI-tangen?
  • Jullie eigen ervaringen.

Ik google er veel over, en weet ook waar ik op moet letten of het een echte CHI is, ja of nee :-). Dus daar let ik ook wel op.

Ontzettend bedankt!

uppie?

Ben ik idd ook wel benieuw naar…

Geen idee, up dan maar! (:

Dankje Krul ^

Hoe gaat het trouwens verder met je… Even offtopic :’]. Als je wilt noten, mag dat ook natuurlijk!

Ik heb zelf geen CHI tang maar werk wel bij de mediamarkt op kleinhuishoudelijk. Mijn ervaring is dat een Remington tang ook heel goed is, met ionen werkt het ook heel goed tegen pluis haar. Het grootste voordeel van een CHI tang is dat hij keramische platen heeft. Remington heeft dat niet, maar een coating, wat ook goed werkt. Bij elke tang is beschermingspray aan te raden.

Ik weet niet, ik vind een CHI tang persoonlijk te duur voor wat het kan :slightly_smiling_face:

Ik heb geen chi tang, maar ik heb wel verschillende soorten stijltangen geprobeerd en een serum dat ik heel fijn vind is van l’oreal paris liss intense anti frizz serum, echt een grote aanrader. :slightly_smiling_face:

@ MJ, welke serie van Remington?

@ Wrikkelgat, ik gebruik de John Frieda Serum with Heatprotection, die gele… Maar Biosilk, is dat ook een goede?

Ik heb zelf wel een chi tang, de original 4 digital blue volgens mij die ik voor 160 euro heb gekocht. Het serum wat je er meestal bij krijgt is biosilk. Zelf heb ik geen pluishaar dus ik zou ook niet weten of het daartegen werkt. Mijn haar is wel heel erg zacht na het stijlen en blijft ook echt lang stijl. (ook met regen, wind etc.)

ik heb zelf de 6500 maar die is zonder ionen.
Ik zou dan denk ik de ultra shine aanraden of voor ook op een haar de wet en dry

Je hebt er ook een van Braun met Ionen die is ook echt heel goed, dat is de ehm braun 7

ik heb ook een remington (geen idee welke :’) ) ik heb m al 4 jaar en ik heb die toen voor 15 euro gekocht en hij werkt nog steeds super.
dus ik zou voor remington gaan

Ik wil graag een CHI-tang in de VS kopen, maar ik heb gehoord dat dat niet op onze stopcontacten past? Qua vorm is geen probleem, dan gebruik ik wel zo’n tussending. Maar het komt door het aantal volt of zo? Weet iemand daar iets meer over?

Ja klopt, dan moet je omvormen maar dan kan het zijn dat het niet genoeg kracht heeft of te veel. Ik hoor er veel mensen over bij de MM :slightly_smiling_face:

Vintage, dat klopt. In de VS hebben ze een lagere voltage dan hier. Daar is het volgens mij een Voltage van 19 of 20 Volt. Hier zijn de stopcontacten 24 V.

• Ik heb extreem pluis krullen. Onhandelbaar zelfs. Werkt de CHI-Tang daar goed tegen? Ja hier werkt het juist perfect tegen,
  • Welke serum wordt aangeraden bij de CHI-tang? Je krijgt als je hem hier (http://www.lindseys.nl/) bestelt er volgensmij zo’n flesje chi spul bij, dat werkt prima. Ook heb je biosilk oil ofzo en als je dat erin smeert wordt het echt heeeeel zacht! Ik heb hem een paar jaar terug ook op die site gekocht.
  • Hoe zit het met de garantie? Geeen idee…
  • Verschillende CHI-tangen? Ik heb de Chi-flat iron en die werkt goed, na 3 jaar nog steeds zoals het hoort.
  • Jullie eigen ervaringen. Hele fijne stijltang, je krijgt er echt heel mooi steil haar van. Hij is wel erg heet dus je moet je haar goed protecten. En ik merkte dat na 3 jaar steilen m’n haar d’r niet zo heeeul best aan toe was, maar dat ligt ook aan mijn haar omdat het nog best dun is. Ik vind het een heeele goede tang, zeker het geld waard. Wat ik trouwens wel denk is dat je voor minder geld ook een tang kan kopen die bijna zo goed werkt. Dus als het te duur is zou ik me niet blauw betalen aan zo’n tang terwijl het ook minder kan.

Even een collage gemaakt van wat foto’s van toen ik mijn haar nog steilde:
(jaartje terug allemaal)

Ik heb de stijl tang :stuck_out_tongue: Mijn haar is ook van zich zelf onhandelbaar omdat het zo pluist maar toe ik de stijl tang voor het eerst bij iemand anders proberen was het gewoon stijl! ik douche om de dag en tot dat ik ging douchen had ik gewoon stijl haar! ik had wel is eens gehoord dat sommige stijl tangen je haar maar een paar uur stijl houden maar deze doet het echt goed! echt een aanrader :slightly_smiling_face:

^Ja dat is trouwens waar, het blijft steil totdat je het gaat wassen! Moet je iig niet door mist of regen fietsen :stuck_out_tongue:

* Ik heb extreem pluis krullen. Onhandelbaar zelfs. Werkt de CHI-Tang daar goed tegen?
Ik denk het wel. CHI tangen zijn echt steen goed en ze kunnen heel veel aan.
Daarbij hebben ze speciale platen waardoor je haar ook minimaal beschadigd!
* Welke serum wordt aangeraden bij de CHI-tang?
Chi heeft wel zelf serums, echter vind ik deze nogal duur en niet heel fijn voor m’n haar ( iets van nummer 44 Iron nogwat ). Als je je haar daarmee stijlt krijg ik een beetje ‘haarlak stijltang’ idee, je haar word er heel raar vies mattig van.
Ikzelf gebruik gewoon van L’oreal, dat roze flesje!
* Hoe zit het met de garantie?
Levenslang op de platen en de tang zelf … volgens mij. Zou ik even moeten nakijken. Heb die van mij destijds bij John Berends besteld.
* Verschillende CHI-tangen?
Er zit wel verschil in grootte en kleur ( ze hebben sinds kort zo’n kleine op de markt gebracht ) en ik heb zelf een roze, de Pink Ribbon uitvoering. Verder is de basis van alle tangen hetzelfde voor zover ik weet.
* Jullie eigen ervaringen
Ik stijl momenteel m’n haar al 2 jaar met CHI. Daarvoor had ik een Braun, waarna ik na een jaar m’n haar heb moeten afknippen gezien het helemaal dood was. Nu gooi ik er 2x per week een masker in en stijl ik 't 6 dagen per week met Chi, en dat gaat eigenlijk prima. Kapsters etc zijn altijd heel tevreden over de conditie van m’n haar.

Ik raad echt niks anders als Chi aan. Puur omdat Chi de kwaliteit heeft. Daar betaal je voor, maar wees zuinig op je haar!

* Ik heb extreem pluis krullen. Onhandelbaar zelfs. Werkt de CHI-Tang daar goed tegen?
Ik heb een CHI tang gehad, me vriendin heeft hem gesloopt, maar ik was er wel echt verliefd op. Zelf heb ik heel veel krullen, en het is ook erg pluizig dus. Met een chi tang ging het heel makkelijk om het stijl te maken, en het was dan ook niet pluizig meer. Het zag er wel gezond uit, en echt stijl.

• Welke serum wordt aangeraden bij de CHI-tang?
    Mijn kapper, en wat ik zelf ook gebruikte (en via het internet ook vaak samen word verkocht) is biosilk. Gewoon het serum daarvan. Is echt goed voor je haar, gebruik je voor het stijlen, en na het stijlen een beetje voor de glans. Door biosilk is me haar dan altijd zo zacht. En het beschermt voor de hitte.
  • Hoe zit het met de garantie?
    Ik heb geen idee, verschilt denk ik waar en hoe je hem koopt.
  • Verschillende CHI-tangen?
    Er zit verschil in ja. Ik heb de roze, limited edition. Alhoevel, zo limited is die niet, want ik had hem 4 jaar geleden gekocht en kan nu nog.
  • Jullie eigen ervaringen.
    Tja, heb ik al verteld. Ik wil geen andere stijltang, en hoopt dat me vriendin binnenkort weer even een nieuwe terug geeft…

Bedankt meiden, daar kan ik wat mee :-)!