Cheerleading

Hee,

Weet iemand misschien of er in Nederland zoiets is als cheerleaden (als sport/vereniging), op de Amerikaanse manier zegmaar?
Het lijkt me namelijk zooo ontzettend leuk ;d.

Haha, iemand ?

Volgens mij kan 't wel, maar geen idee waar oid.

Ja dat is er…

randstad is dat geloof ik wel

Nee dat is ook een beetje mijn probleem en Google helpt me niet heel veel verder dus misschien wist iemand hier het wel

Geen idee
Bij mij op school hebben ze wel zo iets, maar dat is voor de softbal wedstrijden op school en dat zijn allemaal van die overenthousiaste bruggertjes xD

Op Girlscene was toch eerst een artikel hierover? In A’dam kon je dat geloof ik doen.
Maar voor de rest geen idee, upje

Ja, op de site van beautygloss stond er een hele tijd geleden een artikel over :slightly_smiling_face:

ooooh dat wil ook, maar ik kan niet dansen
maar gewoon dat ik zo’n pakje heb en zo

ik ken iemand die dat bij de Amsterdam Admirals heeft gedaan, maar da’s volgens mij echt een baan. Heeeel strenge selectie op danskwaliteit en op uiterlijk.

Het lijkt me ook supergaaf, maar uiteraard woon ik weer in het oosten…

ja het is er wel, maar geen idee waar

In Almere ook…

Er is in Amsterdan een cheerleading avond ding ofzo weet niet precies

goed topic dit! ik wil dat ook heel graag!
maar ik woon in het Noorden, dus zal er wel niet zijn!

Tsja volgens mij is er in Twente vrij weinig wat dat betreft, of het is echt een opleiding en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Het lijkt me echt supersupersuperleuk zoals in Amerika, naast school als sport.

oke, ik snap het wel, maar alsnog erg triest.

Lijkt me leuk!

Cheerleaden kan bijna in heel Nederland, Zo zijn er teams in Rotterdam (Unique cheers Cheerleaders), Zoetermeer (United Cheers Cheerleaders) Amsterdam (Dutch Lions Cheerleaders) Boxmeer, brabant (Sensation Cheerleaders) Je moet echt goed zoeken.

Ik zelf ben coach van de Unique Cheers Cheerleaders. Toch verrast dat er zoveel enthousiasme is voor onze sport. Zeker omdat het niet zo bekend is. Groetjes