Cheerleaden in Nederland

Op dit moment is de sport Cheerleaden in Nederland nog niet zo bekend. Daar willen wij graag verandering in brengen.

De Unique Cheers Cheerleaders zijn opgericht op 12 december 2012 door Priscilla Overdijk en Desirée Kraets.

Wie zijn wij:

Wij zijn een Cheerleading team in Rotterdam, ons team bestaat uit oud leden van de voormalige cheerleading groep de Rotterdam Trojans deze vereniging is helaas failliet gegaan. Toen was daar de keuze om met alle meiden een nieuw team op te richten. In 2012 is er een heel leuk team ontstaan. Vertrouwen, respect en veiligheid zijn belangrijke punten binnen ons team. De Unique Cheers Cheerleaders bestaan voornamelijk uit meiden en jongens vanaf de leeftijd 13 jaar en ouder.

Het is voor ons heel belangrijk om een team sterk te houden, het teamverband daarin is erg belangrijk. We organiseren vaak met het hele team dagjes uit.

Wat doen wij:

De trainingen bestaan uit dansen, tumbling (turnen) en stunten. Natuurlijk horen de minder leuke dingen er ook bij zoals kracht -en lenigheid oefeningen. Ons doel is meedoen aan wedstrijden, plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap en uiteindelijk meedoen aan het Wereldkampioenschap in Orlando-Florida.

Wij hebben al diverse optredens verzorgd in het verleden zoals;

Dancin on South ,
Beat the Heat (Kopenhagen Express),
Korfball Challange,
NK Tramtrekken,
Extreme Spirit tour (met Sensation Cheerleaders),
Your World,
GoldenTenloop Delft,
De Robin Matena Bokaal ten behoeve van Duchenne (spierziekte).

Altijd al Cheerleader willen zijn?
Dan zijn wij op zoek naar JOU!

Cheerleading is dansen, stunten en tumbling en openstaan voor nieuwe uitdagingen.

Hou jij van mensen entertainen en
alles wat er bij cheerleaden hoort?

Ben jij 13 jaar of ouder? Kom dan een keer langs.

Voor meer informatie kan je ons mailen:
unique.cheers@gmail.com

Reclame is verboden!

Hahaha, ik moest even heel hard lachen toen ik: NK tramtrekken las.
Sorry.

Maar hoewel ik cheerleaden altijd supervet vind en jammer dat het in Nederland niet zo is als in Amerika, denk ik dat je cheerleaden hier nooit zo populair kunt krijgen.

Hoi haha het klinkt ook erg grappig maar was wel een bijzondere ervaring. Mannen die een tram trekken zonder ook maar enige hulp.

Gelukkig breekt de sport Cheerleaden in Nederland al aardig door. Er zijn al rond de 15 teams in heel Nederland. 1 team heeft het zelfs al gehaald tot de wereldkampioenschappen in Orlando Amerika.

Het kan dus wel als er maar interesse in is. :sob::muscle:

Het lijkt me echt super leuk. Jammer dat ik niet in omgeving Rotterdam woon. Ik denk ook dat het erg veel van je tijd inneemt, vraag me af of ik het zou redden met een studie.

Lol een aantal van hen ken ik heel goed :slightly_smiling_face:. Zie ze ook vaak bij ado.

ik zou het wel leuk lijken, waneer trainen jullie en zou ik dan misschien een keer kunnen kijken?
en hoeveel uur per week steek je erin?
en moet je lenig zijn? ik kan wel de spagaat(volgens mij is dat de spagaat, 1 voor en 1 achter) maar ik kan geen flikflak of zo.
ik ben trouwens 14 jaar.

[tr][td]CheerteamVestigingsplaatsSoort team[/td][/tr][tr][td]Djalita Cheerleaders[/t]VleutenCheerdance (elite) Senior all-girls/Juniors/Peewees[table][tr][td]Dutch lions cheerleaders[/t]Amsterdam(elite) Senior all-girls/peewees[table][tr][td]Sensation Cheerleaders[/t]Boxmeer(elite) Senior all-girls/Co-ed/Juniors/Peewees[table][tr][td]United Cheers Cheerleaders[/t]Zoetermeer(elite) Senior all-girls/peewees all girls[table][tr][td]Cheersquad Hellendoorn[/t]Hellendoorn(elite) Senior all-girls[table][tr][td]Scouts Cheerleaders[/t]Spijkenisse(elite) Senior Co-ed/peewees All girls[table][tr][td]Unique Cheerleaders[/t]Rotterdam(elite) Co-ed, All Girls

In mijn zoektocht naar cheerteams kwam ik dit tegen op wikipedia. Helaas niet echt bij mij in de buurt :frowning_face:[/td][/tr][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

Niets is in mijn buurt. En ik heb er de lenigheid noch de conditie ervoor :hammer:

Ik zou echt wel graag cheerleaden, heb vroeger geturnd en acrogym gedaan en ook dans ik nu. Helaas is het allemaal veel te ver weg van waar ik woon… :frowning_face:

Heb je misschien een filmpje van jullie groep? In ieder geval superleuk idee, lijkt me ook echt geweldig om te doen eigenlijk. Ik woon alleen helaas te ver weg.

Hoi Hoi neem even een kijkje op onze website www.uniquecheerleaders.com

Site is redelijk up to date nu.

Groetjes

Alles wat je wilt weten staan op onze website, www.uniquecheerleaders.com

Ons team is erg gezellig en er hangt ook een super leuke sfeer… Ik train met mijn team 2x in de week en daarnaast kan je ook nog kiezen om de extra training bij te zijn maar dat is nooit verplicht.

Kom een keer kijken :grinning_face_with_smiling_eyes:

Coolio, jammer dat ik niet in de buurt woon!