Check je huidtype!

Je huidtype helpt je bij het zoeken van de juiste creme, masker en andere dingen voor je huid.
Daarom is het handig als je weet wat voor huidtype je hebt.

Normale huid

Kenmerken: Niet te droog en niet te vet. Af en toe heb je last van een puitsje.
Verzorging: Hydraterende dagcréme en 's avonds lotion voldoen. Als je een puistje hebt, kun je zo’n uitdroogspulletje gebruiken.
Niet doen:Jouw huid is niet zo moeilijk, alleen extra verzorgen als het écht nodig is.

Droge huid

Kenmerken: Droge, soms trekkerige huid, die schilfertjes kan vertonen. Vaak gevoelig voor smeersles en weersomstandigheden.
Verzorging: Reinig je huid regelmatig, maar niet te grondig. Gebruik een lotion die geschikt is voor de droge huid en een vochtinbrengende créme. Eens per week een hydraterd maskertje doet ook wonderen.
Niet doen: Te vaak scrubben en ruwe washandjes of handdoeken gebruiken. Hierdoor wordt je huid alleen maar schiferig. Ook heet water is een grote no-no: dat droogt je huid ontzettend uit.

Gemengde huid

Kenmerken: Normale huid met vettige T-zone: voorhoofd, neus en kin.
Verzorging: Gebruik producten voor de gemengde huid en scrub regelmatig. Hiermee verwijder je de talg op de vette gedeeltes. Je kunt t-zone extra verzorgen met een anti-pukkelmasker. Als je wangen droog aanvoelen, moet je daar gewoon wat vaseline smeren.
Niet doen:Te vette producten, zoals olie, gebruiken. gaat je huid alleen maar meer van glimmen.

Vette huid

Kenmerken: Vettige huid, poriën kunnen wat groot zijn, puistjes en mee-eters zijn vaak aanwezig.
Verzorging: Het is belangrijk dat je je huid goed reinigt, want hij trekt meer vuil aan dan de andere huidtypes. Maak hem 's ochtends en 's avonds schoon met een lotion, eventueel 's avonds ook met tonic. Gebruik een créme die geschikt is voor de vette huid. Scrub een keer per week om je poriën schoon te houden.
Niet doen: Te agressieve producten. Daar wordt je huid even minder vet van, maar daarna keert het erger terug. Te heet water stimuleert de talgproductie: niet doen dus.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Willen jullie a.u.b een reactie plaatsen?

handig hoor :slightly_smiling_face:

Ik heb een gemengde/droge huid.
Heb daar ook de producten voor. :slightly_smiling_face:

Ik heb een gemengde huid…
Leuk trouwens dat jullie reactie’s plaatsenxD

vet voorhoofd, droge neus, normale wangen. Wat heb ik dan xD

Gemengde/Droge huid denk ik? :stuck_out_tongue:

gewoon normale huid :wink:

ik heb een droge neus, maar voorderest heb ik geen puistjes ofzo… Dus ik denk normaal? YAY

@t winegummetje
Je hebt een gemengde huid, T-zone is een beetje vet met af entoe puitjes.
Wangen normaal…

Droge huid :frowning_face: Hate it !

normale huid

normale huiddd

Leuk, alleen ik heb geloof ik een gevoelige huid. En die staat er helaas nog niet bij…:slightly_smiling_face:

hihi xD ik heb nooit puistjes ofzo of mee eters
maar wel beetje vette neus mar geen vet voorhoofd ofzo.

Droge/Gemengde huid. x]

Gemengde huid.

droge huid.
me huid wordt zo kut he, van lotions met alcohol! wordt echt fuckin rood

I kheb een erg droge huid maar hele vette neus, ik snpa niks van mijn huid en als ik producten gebruik voor droge huid word me neus erger en voor vette huid word mijn neus beter maar de rest erger en gemengde producten werken niet.

als ik uit de douce kom → droog, nachtje geslapen → vet

ook fijn =|