Check. Fotografie

Hallo! Ik heb vandaag na zò lang wachten eindelijk mijn spiegelreflexcamera gekregen.
Dus ben ik vanavond meteen aan de slag gegaan.
Dit zijn de eerste foto’s die ik heb genomen met de camera en ik zou graag advies krijgen. Wat ik kan verbeteren, aangezien ik echt iets wil doen met fotografie.
Alvast bedankt!

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10496147_1431277323815331_3918408656370105911_o.jpg

Ik vind de foto’s al erg mooi! Ik ben zelf ook een beginner dus kan je niet veel tips geven!
Wat voor camera gebruik je? :slightly_smiling_face:

Ik vind het in ieder geval al heel goed dat je “het onderwerp” niet geheel in het midden zet. Hierdoor wordt de foto al wat spannender.

Misschien kan je spelen met het standpunt? De bloem wat meer van onderen fotograferen of wat meer van opzei, dat je steeltje ziet misschien?

Ah oke! Das een mooie camera!
Van je laatste 2 foto’s vind ik 5 erg leuk, alleen jammer dat je camera dat bovenste steeltje niet scherp gemaakt heeft! Waardoor het nu meer op de achtergrond staat maar niet helemaal. Hoop dat je daar wat mee kan! :slightly_smiling_face:

Ik vind je foto’s erg mooi, Check.!
Misschien moet je ook eens van voorwerpen een foto nemen?

Hele mooie foto’s!
Zelf zou ik inderdaad wat meer spelen met je standpunt. Probeer eens iets heel geks, waarschijnlijk komt er iets heel moois uit :slightly_smiling_face:

^Wat een leuk idee!
Volgende keer kan je misschien proberen om sommige dingen wat minder scherp te laten zijn.
Oh en het lijkt me heel tof als je deze horizontaal uitsnijdt, dus dat je zeg maar alleen je hoofd overhoudt en je een “normale” horizontale foto hebt, als je snapt wat ik bedoel, haha. Dan wordt het idee van die planten wat meer benadrukt.

Goed bezig, maar wat ik vooral merk. Is dat je 9 van de 10 keer op de verkeerde plek scherpsteld. Probeer dus handmatig scherp te stellen. Op welke stand stond je camera?

Mooie foto’s maar idd ^^ soms verkeerd scherpgesteld.

.

Nee joh! Je moet gewoon goed oefenen! Goed bewerken is best moeilijk en ik heb er echt heel lang over gedaan om het een beetje te kunnen, maar een leuk effect geeft het zeker! En het kan je foto’s een stuk origineler maken!

Je maakt mooie foto’s maar ik zou toch echt met bewerking gaan spelen! Zo kun je veel meer uit je foto’s halen. En als je ‘‘camera raw’’ gebruikt in photoshop beschadig je de kwaliteit van de foto niet. Dan moet je je camera ook instellen op RAW. Hier een voorbeeld:

https://scontent-a-lga.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10293572_1445823632360700_2967056951218713853_o.jpg

van Londen vind ik 8 en 10 erg leuk! 9 vind ik nog net iets te donker ogen. Maar aan de andere kant wel een mysterieuze sfeer hebben.
BTW Ik ben ZO jaloers ik wil ook weer naar Londen ^^