chatten

Hi,

ik ben al een tijdje aan het chatten met een jongen.
maar ik weet eigelijks niets te vragen en ik wil niet verlegen overkomen of dom ofzo.
weten jullie dingen wat je kunt vragen als je met een jongen aan het chatten bent zonder dat je dom overkomt.

grtjs :grinning:

en ik wil ook niet overkomen dat ik hem niet leuk vind ofzo

Er zijn genoeg dingen om over te kunnen praten!

• Op wat voor school hij zit/wat voor opleiding hij doet?
  • Zijn favo muziek/films?
  • Broer(s)/zussen?
  • Hobby’s?
  • Sport?

Noem maar op! :slightly_smiling_face:

ok.
maar ik ben lik zo spraakloos :stuck_out_tongue: ton en durf niets te vragen om stom over te komen

Het is toch niet zo moeilijk om dit alles zelf te bedenken?
Clichés in gesprekken is zo saai (vind ik dan). :3

ja weet ik maar ik wil niet stom overkomn

Je moet ook niet elke seconde van het gesprek denken ‘kom ik stom over? kom ik stom over?’. Richt je gewoon op het gesprek, en wees wat spontaner!

Ik denk dat je stommer overkomt als je helemaal niks te vertellen hebt?
Als hij dingen waar jij graag over praat niks vindt,zal het ook niks worden.

Je komt heus niet stom over hoor, als je vragen aan hem stelt…
Hij zal het juist leuk vinden omdat je je dan in hem interesseert.

ik heb echt de domste gesprekken met jongens via msn. IN het echt trouwens ook. xd

Niet nadenken, als hij mee praat over het onderwerp en zelf dingen over verteld vnid hij het een leuk onderwerp en anders ga je over wat anders praten. (:

ik praat ook over de meest nutteloze dingen laatst zei ik in een x wtf ik heb zin in sinterklaas toen hebbe we daar ongeveer wel n uur over gepraat ;p

reageer gewoon op wat hij zegt, als hij zegt dat hij bijna gaat eten dan vraag je gewoon wat hij eet en of hij het lekker vind enzo.

hippe, hahaha daar had ik het toevallig ook over met een jongen gisteren xd.
en probeer niet te veel te praten. Ik krijg nu namelijk met iemand minder leuke gesprekken. OMdat we gewoon iets van 6 uur op msn in 2 dagen hebben lopen praten met elkaar (aa’)

Waarom maak je je druk over of hij je stom vind of niet.
Denk je serieus dat een jongen denkt wat doet zij nou weer stom? zo denken jongens niet hoor, ze hebben liever dat je gewoon jezelf bent ipv het meisje die je probeerd te zijn.
Ik maak ook de hele dag door blunders en zeg stomme dingen, dat ik denk waarom hou ik mijn grote mond niet gewoon? Maar jongens vinden dat juist grappig en vinden me leuk om wie ik ben. Dus wees niet bang om stom over te komen.

Dus waarom vraag je niet gewoon wat in je op komt? wat wil je van hem weten? dan kan je daar verder op in gaan :wink:

De standaard dingen:

• school
  • opleiding hierna
  • broers/zussen
  • hobby’s

En daaruit komen meestal wel gesprekken. Als ie bv een irritant zusje heeft kun je het daarover hebben. En juist als je je druk maakt over dat hij je stom vindt, reageer je ‘’ stom ‘’ dus gewoon praten.

Hij gaat echt niet denken dat je stom bent. Een jongen zit wat simpeler in elkaar, die denken niet zo. :slightly_smiling_face:

Vraag gewoon wat je wil weten. Of praat zelf over dingen die je gaat doen of plannen die je hebt.

Vraag wat hij heeft gedaan vandaag en of hij nog wat gaat doen. (ligt aan het tijdstip natuurlijk.) Vraag naar z’n hobby’s en wat hij zoal in het dagelijks leven doet. Gewoon een beetje interesse tonen dus, dat is altijd goed.

Ik verzin altijd ter plekke onderwerpen, haha, dat loopt echt altijd mis, maar 't is zo grappig dat ik er altijd een herinner aan overhoud en die persoon ook waarschijnlijk :grinning: