chantage :/

heeee,

ik heb dus een probleem; mijn broertje is zijn mp3 kwijt, en dat is volgens hem allemaal mijn schuld. maar ik heb dat domme ding niet, dus nu heeft hij mijn smsjes zitten lezen, waar iets in stond over roken etc. en nu zei hij; als je hem morgen niet terug hebt dan vertel ik aan papa en mama dat je hebt gerookt. nou ik natuurlijk ontkennen etc. maar ik weet zeker dat als hij dat verteld dat mijn ouders hem dan geloven, en dan kan ik mijn oudejaars/nieuwjaarsfeesten/disco’s etc. wel vergeten! iemand een oplossing??

xx

hmm… sla je broertje met een baksteen voor zn kop ? :grinning:

Ga gewoon naar je ouders voordat je broertje dat doet.
En als ze je niet geloven, moet je je broertje ook maar gaan chanteren

zeg dan dat je meezal helpen zoeken ookal heb je hem niet maar dan moet je ook egt mee doen of probeer een secret van hem te ontdekken en terug chanteren .

Smsjes verwijderen en keihard ontkennen , en gewoon zeggen dat hij gefrustreed is dat hij z’n mp3 kwijt is en iemand de schuld wil geven…

Vertel het tegen je ouders. Jij bent ouder als hem [toch?] dus geloven ze jou eerder. Denk ik.

misschien kun je het eerlijk toegeven aan je ouders?
als je broertje gaat chanteren, dat jij dan zegt: ja dus, heb het een keer geprobeerd… en vond er niks aan. (iets in die trant)
weet zeker dat je ouders dat ook wel eens gedaan hebben, en een keertje kan geen kwaad hoor…

of je moet je vriendin laten smsen; gelukkig rookte je niet mee, het was heel vies!
en dan dat aan je ouders laten zienn, en dan zeggen dat je broertje dacht datt er stond datje had gerookt :slightly_smiling_face:
succes !

xox

Sms verwijderen. Of eerder naar je ouders toegaan dan je broertje. Gewoon zeggen dat je niet gerookt hebt, of eerlijk zeggen: ja, ik heb het geprobeerd, en het was echt vreselijk. Als je daarover eerlijk bent, wat kunnen je ouders je dan doen? Voor 1 keertje een sigaret wil echt niet zeggen dat je nergens meer naartoe mag, zo erg zullen je ouders toch niet zijn?

haha jij bent er goed in:P ervaring?

ik ga maar eens even aan een vriendin vragen of ze een smsje wil sturen :grinning:

omg wat een kutbroertje
ik zou hem een klap voor z’n kop geven als hij het vertelde
is er niet iets wat je over hem weet, waarmee je hem kunt chanteren?

ikhartjejou heeft ook een goede oplossing (:

Je kan je vriendin idd een smsje laten sturen of gewoon bekennen. Je ouders zijn ook niet heilig. Maar ik zou ook meteen zeggen dat je broertje je meteen van dingen beschuldigd die niet waar zijn.

Als mijn broertje zo bij mij deed dan was er echt oorlog in huis x]

of anders vertel je je ouders dat je het hebt geprobeerd maar er nix aan vond :grinning:

laat je broertje het maar zeggen. Als je ouder jou er naar vragen zeg je gewoon; ja ik heb het een keer geprobeerd, een vriendin bood het me aan en het was vieees! gatverdamme ik ga dus nooit roken. Ik snap ook niet waarom mensen er aan begonnen zijn…

dat is iets wat je ouders graag willen horen, de ‘waarheid’ maar tegelijkertijd dat je een hekel hebt aan roken en nooit zult beginnen :angel:
En dan gelijk zeggen dat je je broertje je er dus mee wilde chanteren. Dan is hij juist degene die straf krijgt :smirk: