Challenges

Iedereen kent ze wel. Challenges van een maand lang om sportiever te worden: squaten, planken, sit ups etc.

Nu zijn er ook leuke life challenges. Zo zag ik bijvoorbeeld facebookberichten voorbij komen over één jaar geen fastfood eten. Ik heb er voor mezelf al een paar opgeschreven die ik wil ga uitproberen:

Challenges van 2016

1. Één maand lang niet bestellen, afhalen of buitenshuis eten(op eigen kosten) → Met deze start ik in januari. Ik geef echt hier veel te veel aan uit!
  2. Één maand lang je kamer opgeruimd houden
  3. Één maand lang geen kleding kopen
  4. Één maand geen tv kijken
  5. Één maand lang alleen de laptop gebruiken voor schoolactiviteiten
  6. Één maand maar max. 10 min op facebook.

Ik ben benieuwd of ik het volhoudt en of het ook iets veranderd.
Weten jullie nog leuke challenges? Misschien ook wel challenges die je zelf wilt proberen?

Een maand geen chocola (heb ik vorig jaar gedaan).
Een maand geen alcohol (heeft m’n moeder vorig jaar gedaan).

Van jouw lijstjes zou ik alleen 1 en 3 kunnen haha:’) Mag ik trouwens vragen wat de reden is van bijvoorbeeld een maand lang geen tv kijken? Ik snap dat je een maand geen geld wilt uitgeven aan kleding, maar een maand geen tv? Ben benieuwd haha!

Nou het is meer tijdverspilling. Ik zet die tv aan van goh ik wil iets leuks kijken. Vervolgens is er niets op, maar dan blijf ik toch kijken en zappen :'D
Ik heb een paar artikelen over minimalisme gelezen waar dit ook in terug kwam en mensen zeiden dat ze veel meer tijd hebben sinds ze geen tv meer kijken.
En aangezien mijn dagen altijd veel te weinig uur bevatten, vraag ik mij af of ik hier tijd mee kan winnen voor zaken die ik echt belangrijk vind.

Ah op die manier! Ja dat kan ik wel begrijpen inderdaad, zou het zelf niet kunnen haha