Challenge; Leven van 15 euro per week!

Hallo dames,

naar aanleiding van het girlscene artikel waarin geleefd moest worden van een budget van 50 euro voor een week, dachten ik en vele anderen “dat kan beter!”

Velen van ons zijn studenten en houden/hielden niet goed bij wat ze uitgeven. Hierdoor loop je aanbiedingen mis, koop je al gauw die koffie en gevulde koek op het station en gooi je de restjes van het avondeten weg in plaats van dat je ze invriest.

Vandaar deze nieuwe challenge: Leven van 15 euro per week!

Je mag hier slechts één week aan meedoen, om gewoon uit te proberen, maar natuurlijk ook langer! Het doel is natuurlijk om je (studenten) leven zo goedkoop mogelijk te houden, om het overgebleven geld aan leuke dingen uit te geven of om te sparen!
Dit topic is bedoeld om elkaar te motiveren, tips te bieden, aanbiedingen te kunnen scoren en goedkope recepten uit te wisselen. Er kunnen lijstjes geplaatst worden van een dag of een week, met het uiteindelijk uitgegeven bedrag. Wat precies zo’n lijstje is voor de een, hoeft niet voor de ander. Bij mij komen hier bijvoorbeeld geen telefoonkosten of schoolartikelen of kleding bij.

Succes iedereen!
(ik weet niet of dit topic al bestond, als dat zo is mag hier een slotje op)

Het duurt niet lang meer voor ik op kamers ga, dan lijkt dit me echt een goed idee :slightly_smiling_face: Ik denk dat ik ook heel makkelijk de dure producten pak, maar door zo’n challenge ga je er tenminste echt over na denken!

Ik wil dit wel eens doen, maar ik woon nog thuis dus zal het denk ik niet zoveel zin hebben.

Misschien ben ik dik verwend maar hoe doe je in godsnaam boodschappen en ga je nog wat leuks doen voor 15 euro per week? Zelfs als ik naar de lidl ga geef ik toch al 25 euro uit voor een week.

Als je overgebleven geld hebt kun je leuke dingen ermee doen staat er, haha

^ Nou in dat geval ben ik al aardig bezig. :slightly_smiling_face: Ik ga vooral naar de markt. Hele zak bananen, avocado’s, appels, etc. voor 1 euro.

Als je de standaard producten zoals rijst en pasta al thuis hebt staan is een blikje tomatenpuree, een ui, een paprika en gehakt al genoeg voor een maaltijd! Ook kun je voor twee avonden koken en een deel invriezen.

voor minder dan 4,50 koop ik bijvoorbeeld aardappelen, spinazie en vissticks. De spinazie en vissticks zijn samen met de aardappelen goed voor twee maaltijden, dan hou ik nog één portie aardappelen over waar ik weer van alles mee kan.

Ik doe mee! Vanaf wanneer?

Ik begin vanaf maandag! Heb ook al een lijstje gemaakt van wat ik al in huis heb, dus dat zal vooral de eerste week erdoorheen gaan :wink:

Zo werkt die challenge dus niet meer.
Ik vind dat altijd zo dom, net als zo’n blogger die dan voor zoveel euro een maaltijd klaar maakt. Als je al alle kruiden, pasta, versie knoflook en shit thuis hebt staan hoef je niet veel meer te halen nee.

Ik heb laatst in de bonus een heel hoop pakken soep en blikken ratatouille gehaald, als ik nou dan nog even voor 3 euro aan pasta koop kan ik daar ook minstens een week mee verder.

Maargoed ik zou dit sowieso nooit halen want ik geef 50 euro per maand foutje, week dus, uit aan eten omdat ik graag lokaal en biologisch eet.

Leuk idee! Ga ik zeker een weekje aan meedoen! Deze week alleen nog niet want zit nu half thuis/half op kamers.

Ik zou het best willen proberen, maar alleen aan een volle tank ben ik iedere week al 50 euro kwijt. :cold_sweat:

Daarom is deze challenge dus eigenlijk niet geschikt voor een week, maar voor langere tijd… Punt is dat niet iedereen dit altijd kan doen door uitstapjes, uit eten en dergelijke, maar wel bewust worden van hun uitgaven.

Goed idee, maar ik woon samen dus dat word hem niet :’) toen ik nog op kamers woonde kon ik goed rondkomen van weinig geld. Dus moet te doen zijn dit

Ik wil hier ook aan meedoen!!! :grinning: Vooral nu ik weer aan stage en school begin zal ik heeeeeeel veel reizen, dus dan is het altijd makkelijk om even koffie en eten te halen op het station en dat kost erg veel geld…

Mijn moeder en ik geven meestal al 30 euro uit in de week soms minder, lijkt mij leuk om mee te doen

Denk niet dat dit aan mij besteed is. Ik woon samen met mijn vriend en per week zijn we toch wel 30 euro kwijt aan eten e.d. Nu moet ik zeggen dat we niet superzuinig doen, maar 15 euro gaan we nevernooit redden :s

En dan heb ik het alleen over eten.

Ik en mijn moeder hebben altijd 50 euro per week voor de boodschappen, we houden eigenlijk bijna altijd wel over, dit sparen we op en gaan eens in de zoveel tijd is wat leuks doen :slightly_smiling_face:

Ik ga trouwens snel op kamers dus dan eens proberen of ik het voor 15 euro p/w red!

Ik wil ook wel meedoen! Wat wordt jullie tactiek?

Ik pin aan het begin van de week denk ik het boodschappenbudget. Dat zal dan ook wel inhouden dat ik niet zomaar de ap in kan lopen om te kijken wat ik die avond zal eten, maar van tevoren moet bekijken wat goedkoop is om te eten en of ik niet al bijna een complete maaltijd thuis heb staan.