Challenge day

Net op school een documentaire gekeken over de ‘Challenge Day’ op een Amsterdamse school.
Het is een Amerikaans concept met de bedoeling leerlingen met zichzelf en met anderen te confronteren.
Ik vond het zelf heel heftig, er komen stellingen waarvan je denk héh ja nou zou ik ook over de streep stappen.
Wat vinden jullie hier van? of deed er toevallig iemand aan mee?

volgens mij was hier nog geen topic over!
http://www.youtube.com/watch?v=cD0ZI-Ycd8I&feature=related

ja ik heb dat ook gezien. Ik vind het goed dat er zoiets gedaan word.

ja dat had ik ook bij Oprah gezien!!
Vond het erg goed, en confronterend!!

Heb het zelf ook een keer gedaan, toen ik nog op school zat in Amerika. Je gaat erin zonder dat je het weet, en komt eruit vol overladen met emoties :stuck_out_tongue: Maar je merkt wel een heel verschil, mensen respecteren elkaar meer, en zien ook hoeveel pijn ze andere mensen kunnen geven. Heel confronterend.

Ik vind het een geweldig idee. Jammer dat ze dat hier niet zo vaak doen

Ja kende het ook! Nog nooit gedaan maar vindt het wel echt supergoed!

Dat heb ik pas gezien! Ik vind dat ze het op iedere school moeten invoeren.

Ja ik heb het filmpje nu gekeken, das wel heel confronterend ja, maar dat moeten ze ook echt doen op nederlandse scholen :'D

Dat is wel een goed idee voor mijn school !

Gaan ze bij mij op school organiseren!

Mijn mentor had erover verteld tijdens de dagopening en vind het echt een goed idee voor iedere school! (:

Had het al een tijdje geleden op internet gezien, maar een heel goed iniatief! Ze zouden dat op iedere school moeten doen :’)

Ik denk dat als je zoiets doet op school, het pesten enzo dan echt minder word.
Maar veel kinderen uit mijn klas dachten dat het alleen zinvol was voor de eerste weken en dat dan iedereen het als ware weer een beetje ‘vergeet’

ze hebben het volgens mij 1x in NL gedaan…

Ja in Amsterdam hebben ze het een keer ‘groots’ gedaan, daar is dat programma ook over.
Maar het is wel de bedoeling dat het nu ook in Nederland meer gedaan word.

Dit stond een paar maanden terug volgens mij ook op girlscene, iig ik heb het toen gezien. Vond het zelf ook echt heel gaaf.
Ik heb zelf ook een vrij grote school (1974 leerlingen als ik me niet vergis) met vmbo-t, havo en vwo. Dit zou bij ons nog best eens gedaan kunnen worden in onze aula…

http://player.omroep.nl/?aflID=11009069

Hier is de aflevering

De eerste keer dat ik het zag heb ik echt zitten janken, ik vond het heel heftig en confronterend en alles. Later heb ik met een vriendin ook m’n mentor overgehaald om het met de klas te kijken enzo, maakte bij iedereen wel veel indruk.
Ik vind echt dat ze het moeten invoeren op elke school in NL!

Wij keken dat vorig jaar met de klas, een paar jongens gingen huilen, jammergenoeg doen we dit niet op onze school zelf.

Idd!!!
ik heb die doc ook gezien, echt wouw!