chagrijnig

[b]Ik ben de laatste week zo verschrikkelijk chagrijnig.
Dit zorgt ervoor dat ik steeds tegen mensen uit val. Vooral tegen mijn ouders.
En dan heb ik net dat mijn ouders ook weer niet echt mee werken zodat ik super kwaad word.
Dan val ik tegen ze uit en zeg gemene dingen, maar dan krijg ik later weer verschrikkelijke spijt. Maar sorry zeggen kan ik niet op de een of andere manier voelt dat als mezelf overgeven.

Maar als ik dan dus echt boos op ze ben, wil ik altijd gaan schreeuwen of met dingen gooien. (dat gebeurde eerst nooit, de afgelopen dagen erg vaak.) ik kan mijn woede zeg maar niet inhouden.
En dat alles zorgt er weer voor dat ik super slecht in mijn vel kom te zitten en weer opnieuw begin met chagrijnig zijn. (o god, een soort kringloop.)

Hebben jullie tips voor dit alles?
Want ik weet het niet meer zo goed.[/b]

Was er niet zo’n versje van jantje of iets met een pluim op je hoed en dan is alles weer goed?

Okee flauw sorry. x’D

haha zo flauw is dat versje niet hoor
Dat las ik zelfs laatst letterlijk nog in een tijdschrift.

Dat zolang je bezig bent met positieve dingen en aan positieve dinge denkt, je je hersenen voor de gek houdt en je laat denken dat ej ook echt vrolijk bent…

dus dat is gelijk mijn tip, zorgen dat je je bezig houd met dingen waar je je vrolijk mee maakt

ben je niet sinds die tijd aan de pil? dat zorgt voor stemmingswisselingen.
en anders gewoon praten erover.

hoe kan het zyn dat je zo chagrijnig bent??( stress door school(examens) of dat het met je vriendje niet zo lekker loopt, met vriendinnen/vrienden wat geruzie e.d?)

Sluit jezelf op in je kamer, eet chocolade, luister naar zielige muziek, jank alles eruit en kom zo weer tot jezelf.

Dat is wat ik zou doen, jij hebt vast nog wel een andere manier om jezelf even te verwennen en tot rust te komen. Als alles even te veel is, laat alles dan weg, alleen jij en wat jij wil en voelt.

Daarna toch je excuses aan gaan bieden, om jezelf bloot te geven en toe te geven dat je fout zit kan erg lastig zijn. Hoe lastiger het is, hoe groter de opluchting is als het voorbij is.

je bent een puber, dus het is eigenlijk vrij normaal dat het de ene keer erger is dan de andere keer. ik heb er de laatste tijd ook meer last van dan eerst.

Dwing jezelf te lachen!
Doe ik altijd als ik boos of verdrietig ben.
Dan dwing ik mezelf tot een big smile, het voelt zoo stom omdat je helemaal niet blij bent en heeft ook een raar gezicht:’].
maar moet je echt een keer doen, voel je je opgelucht en blijer door.

goed excuus om heeeeeeel veel chocolade te eten

• misschien moet je ongesteld worden
    enenen, denk positief
    enenenenenen: iedere puber zit wel is in een dipje

up.

dat had ik eerst ook , maar toen ging ik gewoon mn gevoelens opschrijven en het was echt meteen een stuk minder ! and also some chocolade :grin:.

oehhh daar heb ik ook best last van
komt bij mij nu gewoon omdat ik ongesteld ben
en ook bijna examen → Stresss
komt heus wel goed