chagerijnig

heey,
een vriendin van mij is altijd chagerijnig, ook op mij!
En ze komt bijna altijd heel bot en hard over.
Als ik met haar opfiets scheld ze bijna iedereen uit die ze tegen komt.
Dan schaam ik me heel erg omdat ik tegen iedereen beleefd wil zijn.
Vanmiddag heb ik haar verteld dat ik het niet normaal vind wat ze doet.
Maar ze zei alleen maar: O mooi!
Nu denken jullie vast: Wees geen vriendinnen meer met haar.
Maar we zijn al vanaf peuterschool beste vriendinnen, en ik wil haar het liefst niet kwijt want ze kan soms ook heel grappig zijn en dan is het echt super leuk om met haar om te gaan.
iemand tips?

Het is een beetje vreemd dat je vriendin zo doet,
heb je al eens gevraagt of ze daar mee op wil houden, of gevraagt Wáárom ze dat doet?
Als ze er echt mee door blijft gaan, gewoon naast iemand anders fietsen of zitten. Het is namelijk echt niet leuk als je vriendin zich asociaal gedraagt.

Als ik dat aan haar vraag dan reageert ze alsof het haar helemaal niks uitmaakt.
zoals: Boeiend!!

Ik heb het idee dat jouw vriendin probeert om stoer over te komen. Vertel haar dat het niet stoer is zoals ze doet en dat je je er heel erg aan irriteert omdat je het onbeleefd vind tegenover anderen.

als ze iemand een x uitscheld met anderen erbij moet je gewoon met iedereen erbij haar flink de waarheid vertellen. zoiets als; dat jij nou elke dag chagrijnig bent, hoef je dat niet op anderen af te reageren hoor!
en dan keihard.

Ja, vertel haar dat het niet stoer is om zo te doen. En dat als ze zo doorgaat ze geen vriendinnen overhoud.

het is chagrijnig
Gewoon (samen met een paar vriendinnen) rustig tegen haar zeggen dat jullie het niet fijn vinden. Rustig vragen waarom ze het doet. Want of er zit iets dwars of ze probeertv gewoon te stoer te doen. Zorg iig dat je rustig blijft. Als zij boos wordt kan je gewoon beter weglopen(werkt beter als je met meerdere bent), dan moet ze wel praten.