Chagarijnige momenten; what to do?

Hee!

Ik heb soms dat ik ineens chagarijnig ben, heel raar.
Ik zal proberen een voorbeeld te geven: Met school gingen we een week naar Parijs en dan zit je dus 5 dagen (24 uur per dag) met een groep. Is allemaal gezellig etc. Maar ik had in die 5 dagen ongeveer 3x een moment (duurt nog geen half uur) dat ik chagarijnig ben, geen zin heb en heeel negatief denk (over anderen en over mezelf). Ik weet niet waarom, maar ik heb het wel in de gaten en ging toen achteraan in de groep lopen zodat de rest er geen last van had maar toch kreeg ik opmerkingen dat ik zo stil en chagarijnig was etc.
Zou het misschien komen omdat ik tijd voor mezelf nodig heb?

Heeft iemand dit ook en hoe ga jij er mee om?
Of heeft iemand nog tips?

Bedankt!

ik heb het ook wel eens ja, alleen dan ben ik alleen chagerijnig…
GRRRRR.

geen idee hoe je er vanaf komt, zelf ga ik wel eens op mijn kamer zitten en dan is het over.

gewoon even tijd voor jezelf nemen :slightly_smiling_face:

Heb ik ook wel vaak!
Ook geen idee hoe je ervan af komt.
Misschien even diep adem halen en je concentreren op het gesprek.

Klinkt bekend.
Geen idee hoe op te lossen…

Heb ik ook wel eens, alleen duurt het bij mij vaak een halve dag :’)

Ik had daar vroeger ook wel eens last van, tegenwoordig minder (: Ik had dat ik inderdaad gewoon even tijd voor mezelf nodig had, ik kan er niet tegen als er de hele tijd mensen op mn lip zitten xD Misschien dat jij dat ook hebt? Bij mij hielp het altijd wel om op momenten dat je niet verplicht ben iets te bezoeken ofzo, dus bijvoorbeeld in de avond, even op bed te liggen en muziek te luisteren (:

Haha same. Maar dan echt op die momenten dat je met al je vrienden bent enzo. XD

Heb ik ook weleens, dan wil ik gewoon privacy en rust.

chagrijnig :wink:

heb ik (haast) nooit eigenlijk

hmm, is er wat mis met mij? :face_with_raised_eyebrow:

zeg tegen iemand ‘ik ben chaggie.’
Nee sorry ik weet het ook niet.
Misschien op youtube zoeken: ‘what to do when ur -chaggie-’

Vooral met reizen en grote groepen kan ik 't me voorstellen ja.
Je zit idd 24 uur op elkaars lip en dan krijg je irritaties. Die irritaties zorgen voor chagrijnige buien.
Ik had dat ook toen ik anderhalve week met 22 meiden in Roemenie zat. Achteraf lachen we erom, maar toen was ik bloedchagrijnig.

Soms heb ik 't hier ook hoor. Vooral zoals nu als ik ongesteld ben.
Potver, dan sla ik om met de minuut en irriteer ik me overal aan wat er in huis gebeurt.
Maar goed, vaak kom ik dan even tot mezelf op m’n kamer en doe even iets voor mezelf.
Muziek luisteren, of ik ga een poosje met muziek en de hond wandelen.
Door het park, lopen, met mn hond spelen, natuur bekijken, gewoon even alleen.
Dus doe en denk aan dingen die je leuk vindt. En soms is het gewoon lekker even een potje chagrijnig te zijn en flink te klagen!

Daarom ben ik ook bang dat als ik met vrienden/vriendinnen op vakantie ga dat ik dat dan weer heb en dat vind ik lastig…

Ik heb het ook hoor. Maar ik ben ook echt iemand die tijd voor zichzelf nodig heeft.

Dat heb ik ook echt wel hoor, juist als je de hele tijd met zo’n groep moet op trekken. Dan kan je toch best zeggen dat je even chagerijnig bent en met rust gelaten wil worden? Vaak zonder ik me op dat soort momenten af, als het kan ga ik douchen, anders muziek luisteren of even op bed liggen.
Als ik dan niet die momenten pak ben ik daarna de hele dag chagerijnig.

tijd voor jezelf nemen, of al je frustraties opschrijven en dan verscheuren. [als je frustraties hebt]

ups

Jongens, puberteit, gaat wel over man.
Ben blij dat je het geen maanden achter elkaar hebt, dan helpt niets meer. ;]