CG-methode vraagje :)

Hallo meiden. Ik ben begonnen met de CG- methode en ik zag een artikel over dat in Girlscene. Ik heb een natuurlijke gel gevonden en wanneer moet ik dat indoen als ik mijn haar in model breng? Als mijn haar nat is of droog? En hoelang duurt het voordat je haar echt helemaal mooi is?

Hi! Op internet staan veel verschillende tips, maar als ik jou was zou ik vooral proberen en testen wat voor jouw haar het beste werkt. Ik heb veel verschillende producten geprobeerd en gekeken of het met kletsnat of handdoek droog haar mooier krult. Momenteel gebruik ik gel na mijn leave-in in kletsnat haar, daarna droog ik dit met een katoenen t-shirt en laat ik het normaal drogen. Omdat ik föhnen te lang vind duren doe ik dit niet. Dit werkt voor mij het beste en krijg ik het resultaat wat ik wil.

Goede tip! Ik heb wel zo dat als ik gel in mijn haar heb gedaan en dan kom ik thuis dan wil ik het eruit halen maar dat kan ik niet met mijn vingers doen want het zit zo erg aan elkaar enzo dat ik het met een kam doe. Ik ben een half uur bezig met kammen on alle klitten eruit ge halen en ik wil ook zeker niet vaak mn haar wassen. En ik spuit ook een beetje water voor ik mijn gel in doe. Of kan ik beter een mouse of iets anders gebruiken?

Doe je dan niet te veel gel in als het aan elkaar blijft plakken? Zelf gebruik ik maar een klein beetje, en heb geen last van dat het aan elkaar blijft plakken. Ook kam ik alleen mijn haren onder de douche en heb weinig klitten. Weet ook niet of het handig is om het elke keer uit te kammen…
Ik heb bij de kapper geleerd dat als je gel gebruikt je dat als het uit moet knijpen. Ik doe dit als mijn haren bijna droog zijn, dan hang ik ondersteboven en schud en knijp ik mijn haren uit. Weet niet zo goed hoe ik dit helemaal moet uitleggen. Zo knijp je als het ware de overige spullen uit je haren zodat het niet aan elkaar blijft hangen

Ik doe het prc op dezelfde manier! Maar dan denk ik dat ik inderdaad teveel gel in doe😅

1 like