Ik heb een begin van een verhaal gemaakt , ben benieuwd of ik verder moet gaan
hier het verhaal :
Proloog :
Alexis wordt wakker op straat zonder enig idee te hebben hoe ze daar komt. Ze is helemaal alleen tot ze stemmen hoort. Zijn de stemmen echt of haar verbeelding? … Een ‘behulpzame’ man ziet haar en biedt aan om naar zijn huis te gaan. Alexis stemt in. Het is het domste wat ze ooit gedaan heeft want ze is zich niet bewust van de gevolgen.
1] Het was koud , ik rilde. Het regende met bakken uit de lucht en soms kwam er een bliksem flits voorbij. ik heb bliksem altijd heel fascinerend gevonden , maar niet als ik buiten ben. Ik keek om me heen maar het was te donker om iets te kunnen zien. Ik hoorde opeens stemmen. Ik schrok en bleef stilstaan alsof ik verlamd was. ‘Heb je er gevonden, Klonk er. ‘nee.’ Dat kind is op de vlucht geslagen en jij blijft zo kalm?!’ straks verteld ze wat! dan zijn weer geweest’. ik werd nog banger dan ik al was. hadden ze het over mij? Waarom kon ik me niks meer herinneren , nog belangrijker : wat doe ik hier?! Opeens hield het gepraat op. Waren ze weg? , ik voelde een golf van opluchting. 'Wat die jij hier zo alleen in de avond ?'Klonk een warme stem. Ik zei niets. Ik was doodsbang , stokstijf stond ik daar. ‘Ben je je tong verloren?’. ‘ik,ik weet niet wat ik hier doe meneer’. 'Mijn huis is hier dichtbij , kom maar met mij mee het is hier zo koud! , dan kun je binnen ook even tot rust komen , misschien weet je dan wat je hier deed. Een angst gevoel knaagde aan me. Moest ik wel gaan? Mijn ouders hadden altijd gezegd nooit met vreemden meegaan… Maar toch het was zou koud en het regende nog steeds. Ik besloot om mee te gaan , anders zou ik om komen van de kou. Maar deze beslissing is de domste beslissing van mijn leven geweest.
Wat vinden jullie ? Verder gaan?..
Graag Jullie mening!