catwalk modellen

Ik kijk veel naar ftv ( fashion tv ) en wat mij erg opvalt de laatste maanden dat ze meer en meer androgyne jongens gebruiken voor het showen van zowel dames als heren kleding,een bekende naam is Andrej Pejic en zo heb je nog een wel een 30 tal van die modellen.
Maar zet vanavond weer te kijken naar de zender waar ze hier een reportage over hadden, maar wat schetst mijn verbazing al deze modellen beginnen al op jonge leeftijd hier mee door het showen van kinderkleding en gaan dan door naar kleding voor volwassenen, dat is nog niet het ergste, maar ruim 80% van deze jongens ondergaan tussen hun 20ste en 22ste een geslachts verandering om daar na puur en alleen nog dameskleding te showen op de catwalks. Ik deed mijn wenk brouwen fronsen hier aan is dit een trend in die wereld , doen ze het vrijwillig of gebeurt dit min of meer onder dwang van de mode industie en hun belanghebbende om toch zo veel mogelijk in the picture te staan.
De rappotage ging overigens over Andrej Pejic die een geslachts verandering had ondergaan en door het leven gaat als Andreja Pejic zie ook hier: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3698909/2014/07/25/Transgender-model-Andrej-Pejic-verandert-van-geslacht.dhtml