Catfish.

[b]Hola hola,

afgelopen week last ik het artikel hier op de site over het MTV progamma Catfish. Ik had hier natuurlijk ook al eerder over gehoord oa in reclames maar toch ging ik er weer over nadenken. Gisteravond heb ik het progamma ook werkelijk voor de eerste keer gezien en nu vind ik het toch wel iets enger worden. Wat?[/b]

Nou, sinds iets langer dan een half jaar ken ik een jongen. Of ja, ken. Ik zal jullie het verhaal hoe we elkaar hebben ontmoet besparen maar ik heb hem in ieder geval nog nooit in het echt gezien. We hebben geprobeerd een aantal keren af te spreken maar dan zei hij het kort van te voren af omdat er ineens iets was voorgevallen. Ik heb nog nooit zijn stem gehoord dus ik weet niet of hij is wie hij zegt te zijn.

Ik praat elke dag met hem, echt elke dag. Zolang maar mogelijk is. Ik heb foto’s van hem gezien en van dingen uit zijn omgeving. Foto’s van zijn schoolwerk en van dingen toen hij in het ziekenhuis lag. Deze dingen bevestigen eigenlijk wel dat hij van mijn leeftijd is maar toch twijfel ik nog. Dit komt ook doordat een vriendin van mij ooit ongeveer twee jaar met een jongen heeft gehad via het internet en hij bleek later een meisje te zijn. Terwijl dit helemaal niet te merken was.

Ik ben heel wanttrouwend en heb geprobeerd om hem een soort van na te trekken. Kijken waar de foto’s vandaan komen, Google, Facebook. Maar nergens is iets over hem te vinden behalve via twitter en wat hij mij verteld. Er is trouwens ook niks te vinden over zijn familie… hm.

Mijn doel met het aanmaken van dit topic is eigenlijk, ik zoek mensen die ook in deze situatie zitten. Zodat we elkaar kunnen helpen met het uitzoeken of diegene echt is en anders hoe we diegene kunnen laten gaan.

Is degene aan de andere kant van onze schermpjes een catfish of is alles echt?

Leuk topic! Je zegt dat je foto’s van hem en zijn omgeving hebt gezien, dit hoeft alsnog niet te betekenen dat hij het echt is dat kan ook allemaal van internet zijn. Vraag eens of hij je via de webcam wilt zien of alleen via voice.

Het programma is echt leuk. Heb contact met 1 van die jongens, maar hij is wel raar en stuurt rare berichten.

Ik ben zelf ooit met een vriendin gecat-fish’ed…

bel m op
als diegene weigert te bellen/cammen en je hebt zo je vermoedens moet je het gewoon niet vertrouwen

Er was al een catfish topic?
Hier: http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/catfish-any-stories-263958.50.html

Beter de zoekfunctie gebruiken.

voeg m toe met een ander account en kijk of alle informatie klopt met de dingen die hij tegen jou zegt

Ai, pijnlijk als je daar achter komt. Ik snap niet hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets raars te doen.

Er is al een ander topic inderdaad ja. Maar om jou vraag toch nog te beantwoorden: bel is met hem. Zo weet je in ieder geval al dat het een jongen is en dat het wat echter is. Heb je ook facebook of skype van hem? Ik vermoed van niet, maar dit kan het meer bevestigen. Als ‘hij’ al die informatie voor je achterhoudt. Dan klopt er misschien wel iets niet.

Vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad als jouw vriendin.

Maar als je zeker wil weten dat hij zegt wie hij is, moet je hem inderdaad toevoegen op een ander account. En dan zo zijn informatie checken.

Als je hem en zijn familie nergens, maar dan ook nergens kan traceren lijkt het mij vrij duidelijk: het is niet wie je denkt dat hij is. Probeer iig met hem te bellen of duidelijk maken dat je wilt afspreken zonder dat hij het afzegt omdat je hierdoor wantrouwig wordt. Succes!

Heb je hem niet op Facebook? Daaraan zou je ook wel kunnen zien of hij echt is. En skypen! Dan is het helemaal duidelijk.

Er was dus al een soortgelijk topic. Je mag je verhaal dus daarin plaatsen.