Catfish problemen

Het is misschien een lang verhaal, maar ik moet het ergens kwijt. Ik heb iets zoooo stoms gedaan, ik kan mezelf niet vaak genoeg in mijn gezicht slaan. Maar alsjeblieft, zeg me dat er iemand is die mij kan helpen met advies, ook al is dit allemaal mijn schuld, want dit is wat er gebeurt is:

Het begon eigenlijk toen mijn vriend zelfmoord pleegde. Maandenlang heb ik alles, en vooral mezelf zo erg gehaat. Ik heb zelf geprobeerd zelfmoord te plegen, wat mislukte. Uiteindelijk ging het weer wat beter, maar er helemaal er overheen komen lukt niet. Na een tijd kreeg ik een nieuwe liefde, iemand van het zelfde geslacht. Helaas, mijn familie is tegen homoseksualiteit. Ik was zo gebroken vanbinnen… Ik haatte mezelf, en het ging elke dag slechter en slechter. Om een of andere reden besloot ik toen mezelf in te schrijven voor een datingsite, vraag me alsjeblieft niet waarom, want ik weet zelf ook het antwoord niet. Maar misschien omdat het me ergens beter liet voelen (diep vanbinnen eigenlijk alleen maar slechter) na alles wat er gebeurt was. Ik ben zelf onder de 18, en zit nog op middelbare. Maar ik deed me voor als een 18 jarige student, die journalistiek studeert. Het klinkt raar, maar ik moest bijna huilen van blijdschap toen ik mijn eerste bericht binnenkreeg. Ik chatte met wat mensen, en op een gegeven moment ontmoette ik iemand met wie ik meteen een klik voeldt (hij was 25 jaar). Ik weet niet wat het was, maar ken je dat wel, zo’n soulmates gevoel. Dat had ik dus bij deze jongen. We konden goed overweg, en hij had er geen problemen mee dat ik zwaar gothic was. Hij vond innerlijk belangrijk. Hij ging (en hij was letterlijk de enige die het niet deed) niet de hele tijd lopen zeuren om foto’s van mij, omdat hij dus innerlijk alleen het belangrijkst vond. <3 Ik heb misschien nu wel de grootste fout van mijn hele leven gemaakt, ik weet absoluut niet wat ik nu moet doen. Zeker niet nu die jongen mij eigenlijk wel wil ontmoeten in real life. Hoe moet ik hem de waarheid vertellen? Het laatste wat ik wil is dat hij zich slecht voelt. Ik kan onmogelijk tegen hem blijven liegen, dat weet ik zelf ook wel… En daarnaast, wat zijn eigenlijk de gevolgen? Klinkt misschien als een domme vraag, maar kan het strafbaar zijn? Het maakt mijzelf trouwens geen ene reet uit of het wel of niet strafbaar ben, het interesseert met niet wat de gevolgen voor mij zijn, alleen wat de gevolgen voor die jongen zijn. Ik haat mezelf alleen maar meer nu…

Het spijt me dat ik f**k**g je tijd moet verspillen met dit zeikverhaal, maar alsjeblieft, ik weet echt niet meer wat ik moet doen…

Het feit dat er zoveel op je is afgekomen in zo’n korte tijd baart me zorgen,

NEEM tijd voor jezelf,
Spreek de waarheid bij die jongen op de datingsite en werk aan jezelf.
Je had te maken met vanalles en nog wat en het feit dat je ‘je spijt dat je onze fucking tijd hebt verspilt met het zeikverhaal’
Zegt me al genoeg :’)

Ik krijg een beetje het gevoel dat je erkenning en bevestiging zoekt bij andere mensen.
en eigenlijk ook wel dat je zowat in een zelfdestructieve pad aan het komen bent.

Hoe lastig ook, wees eerlijk tegen hem. En inderdaad, ga aan jezelf werken. Je hebt zoveel meegemaakt in korte tijd, dat je echt even rust moet nemen. Wat je nu vertoont lijkt mij vluchtgedrag, terwijl je moet proberen alles te verwerken.

Dikke knuffel!

Laat hem die keuze maken hoe dit afloopt. Jij weet dat je fout zit en je kan je ook indenken wat jij zou doen als iemand zo een poos tegen je loog maar je het wel goed kon vinden.

Stuur hem een bericht, vertel hem dat je spijt hebt van je actie, hoe het werkelijk zit (en wie je bent), dat je blij bent met jullie contact, maar dat je snapt dat hij dit niet verdiende en dat het aan hem is of hij je vergeeft of niet.

En ga praten met mensen, doe je dat al? Je hebt veel meegemaakt, het is niet gek dat je zo in de knoop zit. Krijg het op een rijtje en gun jezelf tijd om je beter te voelen. Dat beter voelen ga je alleen maar doen als je eerlijk bent en geen stress meer hebt over je leugen. Uiteindelijk komt alles goed, maar denk een beetje aan jezelf! :slightly_smiling_face: