"Catfish" - Any stories?

Mede door de film (Catfish) en nu het tv programma wordt er een beter beeld van ‘internetrelaties’ gecreëerd. Persoonlijk heb ik ervaringen met het ‘ontmoeten’ van mensen, met name jongens, via internet. Ik wil wel aangeven dat ik toen ongeveer 14/15 jaar oud was en voornamelijk contact legde met mensen via habbo - wat hopelijk herkenbaar is voor meerdere meiden. Bij mij is het altijd onschuldig geweest en ik heb altijd een oog op de gevaren van het internet gehouden.

Het klinkt vast vreemd voor meiden die hier nooit mee te maken hebben gehad, maar ik - en met mij meerdere mensen - vond het erg fijn om buiten mijn omgeving m’n ei kwijt te kunnen bij een ‘vreemde’ die naar me luisterde, zonder te beoordelen. Met enkelen heb ik zelfs nu - 3 jaar later - nog contact. Het heeft bij mij echter nooit iets met liefde te maken gehad, enkel ‘vriendschappelijk’.

Dat is mijn story. Ik ben benieuwd of er meerdere meiden hier op Girlscene zijn die een of meer ervaringen hebben met ‘mensen op het internet’ en zo brave zijn het te vertellen. Misschien dat jij en je huidige of ex- vriendje elkaar via internet hebben ontmoet? Of misschien dat je op dit moment contact hebt met iemand en je niet weet wat je ermee moet?

Het lijkt me leuk om verhalen te delen en misschien zelfs elkaar te steunen en advies te geven.

~

Uit voorzorg wil ik nog kwijt dat je nooit zomaar met een onbekende moet afspreken. Doe/wil je dit wel zij er hier wat tips:

• Zorg dat je ouders/broers/zussen/vrienden op de hoogte zijn van je plannen.
  • Spreek altijd af op een openbare plek waar altijd mensen zijn, het liefst in een voor jou bekende omgeving.
  • Neem een vriend(in) of ouder mee, zodat er iemand is om in te grijpen als het foute boel is.
  • Doe een “background-check” om (enige) bevestiging te krijgen over of de persoon is wie hij/zij zegt dat hij/zij is.
  • Wees voorzichtig met het uitwisselen van persoonlijke gegevens.

Het klinkt misschien kinderachtig allemaal maar vergeet niet dat er naast succesverhalen ook enorm veel slechte ervaringen zijn. Beter goed voorbereid!

~

With that being said; any stories?

God ik heb m’n ex op habbo ‘ontmoet’ 3 jaar terug :’) Drama’s
uiteindelijk gemeet en een jaar samen geweest. Verder ook een vriendin bij wie ik het nu goed verkloot heb, was m’m beste vriendin voor ongeveer 4 jaar en verder nog wat random niet zo boeiende mensen.

En via gs aardig wat vriendinnen en ook wel gemeet

Ik heb mijn beste vriend ontmoet via 't internet, via (wat toen nog bestond) TMF chat, zo’n 5 jaar terug nu. We zijn de beste vrienden en ja, het gaat gewoon goed. Ik zie hem maandelijks (hij woont in Arnhem, ik in Zaandam).

Verder heb ik mijn ex via internet ontmoet, via Tjetter.nl. :’)
Bijna 2,5 jaar mee gehad, turned out to be a dickhead. Maar dat ligt niet aan het internet.

En nu, m’n huidige vriend, ook via het internet ontmoet. :stuck_out_tongue:
Gaat ook prima.

Ik zag gister trouwens toevallig mijn eerste aflevering van Catfish. Daar in was te zien hoe zo’n meisje aan het lijntje werd gehouden voor zo’n acht maanden, denkende dat ze aan het praten was met een model. Uiteindelijk werd dat een internet relatie en zouden ze gaan meeten, bleek die jongen dus een meisje te zijn. Fucked up.

@ puddipuddi, ja dat zag ik! Dat meisje, ik snap het niet, dat is zo zielig. Dan zoekt ze er gewoon om dat ze gepest word. Ik begrijp dat het erg is om gepest te worden maar daarom moet ze toch geen wraak nemen op anderen die haar niks hebben gedaan? Vond het wel lief dat dat meisje dan die model wel echt zag dan via skype op het einde. Dat meisje is waarschijnlijk nu zo kapot, vind het echt zo erg.

Ja, ik vond het ook echt belachelijk dat ze dat als excuus gebruikte. En in het begin zei ze ook dat ze zich niet eens schuldig voelde. Ik had echt even een rage momentje, haha. Ik zou het niet kunnen om haar nog aan te kijken en nog met haar om te gaan. Maar het eind stukje was wel leuk, ja! Stiekem hoopte ik er op dat ze nu wel de echte ‘hem’ aan de haak zou slaan. :stuck_out_tongue:

Jullie weten niet hoe goed het voelt om niet de enige te zijn met zulk soort verhalen! Bij m’n vriendinnen werd ik altijd raar aangekeken als ik er iets over losliet…

@puddipuddi & Inspireme Ik vond het vooral gestoord dat het meisje (Sunny?) alles geloofde wat haar was verteld en het verbaasde me echt dat ze niet achterdochtig was totdat het moment naderde.

@DirtRoom Precies, met de jaren is het voor mij ook minder ‘emotioneel’ geworden en ik ben er eigenlijk ook niet meer mee bezig. Ik heb alleen nu een misschien vergelijkbare situatie met wat jij als laatste beschrijft, dat ik iemand heb ontmoet en hem leuk vind maar hij woont te ver weg dus het enige (oppervlakkige) contact is via facebook, helaas.

Sowieso! En ik neem aan dat ze al wel telefonisch contact hadden… dat meisje klonk echt alsof ze 12 was, ofzo.

@ Anque, je zal zeker niet de enige zijn, er zijn zoveel mensen die mensen ontmoeten via internet! En ik ben er ook één van, heb zo men ex leren kennen, nog 2 hele goede vrienden en dan nog een jongen die ik leuk begin te vinden. Dus niet denken dat je de enige bent, want dat ben je niet!

En dat van Sunny ja toen die jongen vertelde dat zijn zussen nog leefde etc. Sunny wou het gewoon echt niet geloven, maar ik denk ook dat gewoon de liefde haar blind maakte.

@ puddipuddi, ja ze vond het een heel normaal ding en ze ging geen sorry zeggen, ik was echt helemaal boos in de plaats van Sunny, als ik haar was, had ik haar al lang op haar bek geslaan haha. Haha ja daar dacht ik ook aan! Ik dacht van: ja nu ze iemand anders heeft, ziet ze dat model weer. Nouja hopelijk wordt het wat :grinning:

Ja dat begreep ik ook niet die ‘jongen’ klonk echt als een meisje en heel erg jong aan de telefoon, dat ze dat nooit doorhad…

Ik moest toen ik die meid hoorde praten aan JB denken *beliebers don’t bash me* :") haha.

Anyway, ik heb ook wel een slechte ervaring gehad qua meeten. Ik kon zo’n jongen al 8 jaar, ook via internet ofcourse. Gewoon vriendschappelijk, hoor. Vanaf mijn kant alleen dan, achteraf gezien. Wij gingen dus meeten, aangezien hij mij ook verzekerde dat hij het vriendschappelijk zag en niks meer zocht in mij. Goed, ik kwam daar aan, eindelijk… in Leeuwarden. Ik had dikke vertraging (heen en terug heb ik 6,5 uur gerezen). Eerste wat ie doet toen ik daar aan kwam is mij op m’n bek proberen te pakken. Ik dacht echt, ‘wat flik jij me nou man?!’. Dus ik gaf hem een knal. Ben meteen naar huis gegaan ook. Was zo pissed. :stuck_out_tongue:

Schijnt dat zijn moeder ook helemaal ingelicht was dat wij vriendje en vriendin waren. Big bullshit.

Oja, hij stalkt me nu nog steeds. Ik weet niet hoe, maar hij schijnt mijn adresgegevens achterhaald te hebben en mijn telefoonnummer. Soms belt ie me nog wel eens 's nachts op m’n huistelefoon. Echt creepy.

Ik had toen ik een jaar of 13 / 14 was een jongen en een meisje ontmoet op internet. We spraken heel veel met zn drieën, ruim een jaar. En toen wilden we uiteindelijk afspreken, maar ik mocht niet omdat mn ouders t niet vertrouwden. We hadden gebeld, gecamt echt zoveel dat ik het knap vind als het fake was. Mja. Contact ging nog een jaartje door en toen stopte het.
Van die jongen heb ik nooit meer wat gehoord, maar mijn school doet een project met de school waar dat meisje op zit, dus dat is wel apart.

@puddipuddi Bij mij was het ook op een gegeven moment zo dat een gozer plots dacht dat we samen waren omdat hij gevoelens had gekregen. Het rare was dat we daarvoor gewoon normaal vriendschappelijk/vertrouwelijk qua level waren en ik zocht er verder totaal niks achter. Toen echt vreselijke ‘ruzie’ gekregen en 3 maanden niet gesproken, gelukkig is het toen snel weer goed gekomen toen hij een vriendin kreeg. :slightly_smiling_face:

Wow dat is echt eng hoor puddipuddi, is bij mij ook hetzelfde gebeurd!
Het was net gedaan met men ex en ik sprak die jongen zo’n 4 maanden maar was gewoon voor mij vriendschappelijk, nouja aan zijn kant zag ik wel dat ie wat meer wou, maar hij begon er nooit over. Hij had dan 3 uur voor me gerezen en ik stap dan naar hem toe, wilt ie me meteen kussen en men hand vast houden. Ik krijg er nu echt zo’n misselijkheid van. Hij heeft zich voor gedaan als andere mensen, hij weet men adres, volledige naam etc.

Ik heb trouwens (nog) nooit iemand écht ontmoet…

Ja, zoiets had ik dus ook, alleen was het m’n ex dan niet. Creepy shit! Uitkijken dus.

-

Ik heb een ex-vriend ontmoet op een datingsite :’). Haha best wel sneu, maar ja. Mijn zus heeft me destijds aangemeld en hij was echt heel leuk dus had het maar een kans gegeven.

En toen ik een jaar of 13 was, zat ik op een Lord of the Rings-forum, en daar had ik heel veel contact met een groepje mensen. Dat waren echt mijn beste vrienden. Heb ze ook meerdere malen in het echt gezien, en ik heb ze nog steeds op FB maar eigenlijk geen contact meer. Niet veel, in ieder geval. Maar ik ben nog steeds echt superblij dat ik ze heb leren kennen, want ze hebben me echt door een kutperiode heen gesleept. :slightly_smiling_face:

Het klonk niet eens als een meisje *over de telefoon, meer als een 15-jarige jongen, en daarnaast was het dom van haar om het te geloven. Ze was zo caught up in ‘’ hem ‘’. En ja ze stond behoorlijk voor schut maar ik vond haar echt wel een beetje dom, ze zette zelfs haar zus aan de kant voor die zogenaamde jongen. Ik vond het wel intressant overigens… :’’ )