Castratie ring.

Ik kwam er vandaag achter dat er een ring wordt gebruikt om dieren te castreren waardoor hun ballen eraf vallen (ik weet het, ballen klinkt zo grof maar ik ben de andere naam ervoor even vergeten).
Wisten jullie dat al?
Ik niet.

Ik kan geen plaatje vinden.
Ik weet het dit heeft geen toegevoegde waarde.
Daarom staat het bij onzin.

Weet iemand hoe zo’n ring eruit ziet?
Ik ben best benieuwd.

ik denk niet dat ik wil zien hoe het eruit ziet

Dat wist ik niet. Hoe ben je er achter gekomen eigenlijks?

Testikels, dat is het andere woord.
En OT: ik wist wel dat het zo gebeurt, maar heb geen zin om een plaatje te zoeken XD

Nooit van gehoord… :astonished:

Testikels ja.
Ik las op nu.nl een artikel over een man die de hond van zijn buurman castreerde met een ring voor lammeren.
Die deed 'ie er omheen en de buurman merkt op een gegeven moment dat zijn hond gecastreerd is.
En ik weet wel hoe dieren onder operatie gecastreerd worden maar met een ring wist ik nog niet.
En ik ben dus best wel benieuwd.

Waarschijnlijk alleen in de vleesindustrie.
Bij de dierenarts niet.

Is gewoon zo dat de bloedtoevoer wordt afgeknepen en dat dan het weefsel loslaat, denk ik.
Ik heb ook weleens dat ik iets heel bizars lees en dat ik er dan iets over wil weten, maar dit is wel heel bizar. xD

Kan wel. Dat dacht ik zelf ook.
Maar hoe zouden die dingen eruit zien.
Dan kan ik me er iets bij voorstellen :stuck_out_tongue:

Dat deden ze vroeger…

De ballen afknellen met een soort elastiekje, totdat die verschrompelen en afvallen door te weinig bloedtoevoer.

Tegenwoordig is dat illegaal!

fcking triest!
Het klinkt echt pijnlijk, goed dat het is verboden

testikels bedoel je.

enn eh, ja dat was op het nieuws, dat een buurman dat bij een hond had gedana.

geeeen idee.

Oké.
Auw.
Maar ik blijf me afvragen hoe zo’n ring er dan uit ziet…
Het is inderdaad zielig, maar ik blijf benieuwd.
Ze castreren mannetjes biggen ook zonder castratie…
Dat lijkt mij ook pijnlijk (niet dat ik nou weet hoe het is om je testikels kwijt te raken, maar goed, als ze bij mij zonder verdoving mijn eierstok willen weg halen ben ik ook vast niet blij).

Hmmja. Het is een soort elastiek (klein, dik en knijpend), waarme bij lammeren de staart gecoupeerd wordt. Vermoed ik.
Nare shit in ieder geval (:

http://www.nu.nl/opmerkel…streert-hond-buurman.html

Dit artikel heb je denk ik gelezen

Geen flauw idee hoe het gebeurd.
ik mocht er wel bij mijn kat bij zijn, toen het gebeurde… maar ik kon het niet aanzien… me zusje heeft overigens wel staan kijken…

@ muffin_x die heb ik gelezen ja.

Oké.
Ik blijf echt benieuwd XD

ah zielig!