Castoir Oil.

Hey meiden,

Ik heb dus Castor Oil gehaald bij Holland en Barrett om mijn wimpers langer te laten groeien. Ik heb erg dunne en korte wimpers vandaar dus.
Heeft er iemand ervaring met deze olie? Zo ja hoelang duurde het totdat je resultaat zat en hoevaak smeerde je het op je wimpers?
Alvast bedankt.

Groetjes,

A

p.s Als je het hebt gebruikt om je haar te laten groeien ook graag reageren :slightly_smiling_face:

Het groeit niet het lijkt alleen voller en langer omdat er een vetlaagje overheen zit. Het maakt eigenlijk alleen je haartjes wat sterker ofzo.

Ja zoiets dacht ik ook maar dan zie ik weer allemaal youtube videos en blogs die het zweren bij Castor Oil.

Bij mij deed het niks en het niks en het is ook niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt. Je kunt beter gewoon vaseline kopen, dat beschermt je wimpers tegen afbreken waardoor ze langer kunnen groeien.

Ik kreeg er jeuk en opgezwollen oogleden van.

Eigenlijk werkt het niet, maar lijkt het alsof het effect heeft doordat je je wimpers stimuleert door het in te masseren en door de olie worden de wimpers gezond. Daardoor minder haaruitval en dus dikkere wimpers etc. Kan dus in principe met bijna elke olie.

Ik merkte er geen verschil van en heb het wel een maand of twee elke nacht op mijn wimpers gesmeerd :’)

Wat ik zou aanraden om je wimpers langer te laten lijken, zonder mascara en dat ook nog goed voor je wimpers is. Is om eerst je wimpers te krullen en dan wat vaseline erover heen doen. En ook nog castor olie, niet te veel als je toch te veel doet. Kan je een schone mascara wand pakken, of eentje schoonmaken, en dan ga je over je wimpers.

Ik zag ook geen ‘resultaat’ in de betekenis dat ze gegroeid waren ofzo, daar geloofde ik ook niet in. Maar ik vind ze wel mooi nadat ik er olie op heb gedaan.
Ik had het gedurende een paar weken trouwens ook op mijn wenkbrauwen gesmeerd, maar er verandert praktisch niets.