Castingbureau

Hee,

Na aandringen van een vriendin van mij had ik foto’s gestuurd naar een modellenbureau. Hun dachten dat ik mer kans zou hebben bij een castingbureau dan bij een internationaal fashionbureau dus hadden ze mijn mail doorgestuurd naar ; De casting studio.
Die willen graag dat ik me inschrijf… maar ik weet niet echt wat dat allemaal inhoud zo’n castingstudio

Dus heeft iemand hier ervaring mee?

Google?

Heb je ze dat niet gevraagd? Lijk me wel dat ze je dat allemaal uitleggen toch?

@Zebrabra Nou dit is het eerste mailtje dat ik kreeg van hun en er staat wel wat maar ik zou graag wat meer informatie willen over wat voor opdrachten ik dan zou kunnen krijgen enz.

Als ze niet eens uitleggen wat je precies moet doen en hoe het allemaal in z’n werk gaat, lijkt me niet dat het een geweldig bureau is…

Ah oke, je kan ze naar aanlijding van hun mailtje even bellen, ik denk dat hun dat het beste weten. Lijkt me ook wel fijn om ze gesproken te hebben voor ik me ergens inschrijf.

Om bij een modellenbureau te zitten moet je echt voldoen aan strikte eisen. Je moet boven de 1.74 zijn, je maten moeten niet meer dan 80-60-90 zijn (borst-taille-heup) en daarnaast moet je natuurlijk ook nog het goede gezicht en een goede uitstraling hebben. Er zijn ook niet heel veel goede modellenbureaus in NL, dus de kans dat je wordt aangenomen is vrij klein.

Bij castingbureaus kan iedereen zich gewoon inschrijven. Er zijn daar geen voorwaarden aan lengte of maten verbonden. Er zijn dus veel meer mensen ingeschreven dus de kans dat je opdrachten krijgt is wat kleiner. Ook zijn de opdrachten heel anders. Bij modellenbureaus doe je echt high-fashion dingen (AIFW, buitenlandse fashionweeks, AvantGarde etc) terwijl je bij een castingbureau eerder dingen doet voor bijv. de Zeeman of een reclamespotje.

Nee ze hebben ook een site en hebben wat uitgelegd maar gewoon of iemand het zelf heeft meegemaakt ofzo. Ja ik denk dat ik gewoon even bel ofzo.

@Phaedra Dat van modellen wist ik maar bij castingbureaus zou je dus dingen doen als in reclamespotjes spelen of model zijn voor een kledingwinkel ofzo?:flushed: