Heee, ik heb een probleempje,
mijn GR is spoorloos verdwenen, had eerst een TI, maar heb nu een Casio geleend van een vriendin.
alleen heb ik een probleem, ik snap er geen houtje van.
ik moet namelijk een boxplot kunnen maken met dat ding, of iig de kwartielen, minX, maxX en mediaan hebben.
ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik snap er helemaal niks van,
weet iemand waar ik die kan vinden?
dankjee (:
ohh dat kon ik wel eerst… maar heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat nu moet.
Ik weet wel nog dat het bij ons in ons boek stond uitgewerkt voor TI en Casio…
Bij ons stond dat ook in t boek uitgewerkt.
Ik kan je niet helpen, had ook een TI, misschien weet je vriendin het?
haha, ja bij ons staat het alleen beetje uitgewerkt voor een TI,
super raar.
dus aan mn wiskundeboek heb ik ook niet veel,
en die handleiding ook niet haha
Die van mij is ook kwijtgeraakt, ik heb toen eerst gevraagd aan klasgenoten en leraren of ze hem hadden gevonden, toen ben ik naar de administratie en receptie gegaan ook niks. Dus nu heb ik goedkoop een over kunnen kopen van een vriendin die hem niet meer nodig had. Koop geen nieuwe want ze zijn wel 100 euro. Ik hoop dat je hem terugvind maar ik denk dat ie is gestolen (volgens mijn wisleraar is er een handel in die dingen)
Met TI moet je de waarden invoeren in Lists (staat bij Stats, heb mijn rekenmachine niet bij me nu).
Als je het ingevoerd hebt, kun je naar 1-Var Stats (je hebt 1 en 2), dus kies je 1 en klik je gewoon enter. Dan staan de gemiddelden er en standaardafwijking. Maar ook de mediaan enzo en Q1 en Q3, dat zijn de kwartielen.
Weet niet hoe het op Casio werkt…als er een knop genaamd STATS staat of statistiek, moet je die hebben!