Carnaval Den Bosch

Ik ga dit jaar voor het eerst Carnaval vieren, in Den Bosch.

WAT MOET IK AAN?

ik dacht ik verkleed mij gewoon leuk, maar loop je dat heel erg voor gek?
Moet je echt geel-wit-rood? En wat moet je aan dan?

Carnaval in Den Bosch werkt net iets anders dan in de rest van Brabant! Als je verkleed gaat, loop je inderdaad best wel voor gek, vaak kom je verkleed niet eens ergens binnen :slightly_smiling_face: als ‘echte’ oeteldonker kun je zelfs aan de outfit zien of iemand uit Den Bosch komt of niet haha. Je kunt het beste sowieso een Bossche sjaal (rood-wit-geel) kopen en handschoentjes zonder vingertopjes (rood-wit-geel). Mensen uit Oeteldonk dragen verder vaak een jasje (zwart of rood) met daarop emblemen en kikker-achtige (= oetels) dingen geplakt/genaaid en mannen dragen vaak een kiel. Emblemen zijn vaak wel duur, het ding is dat je elk jaar nieuwe emblemen koopt en ze als het ware spaart op je jasje. Verder zou ik gewoon losgaan met alles wat rood-wit-geel of kikker is (oorbellen, lintjes, sjaal, handschoenen, haarspray, beenwarmers, subtiele glitters in je gezicht etc) want dan zit je nooit verkeerd. Kortom; gewoon even een carnavalswinkel in Den Bosch binnenlopen en zeker niet gaan verkleden. Have fun!

Precies wat hierboven gezegd wordt. In Den Bosch zie je die sjaals, handschoenen en kikkers al vanaf november. Bijna iedereen draagt dat ook tijdens Carnaval in Den Bosch