Capaciteitentest hogere hotelschool ?

Hallo mensen,

Ik vroeg me af of er hier iemand studeert aan een hogere hotelschool en of je daarvoor een capaciteitentest hebt gedaan. Ik ben namelijk van plan om te stoppen met de studie die ik nu doe om volgend jaar te beginnen aan de hogere hotelschool in Leeuwarden. Nu vraag ik me af of iemand op dit forum daar misschien studeert en of je me dan iets kunt vertellen over de selectiedag en dan met name over de capaciteitentest. Wat voor vragen kun je verwachten? Ik kan er niet zoveel over vinden, behalve dan dat er getallenreeksen in voor komen, maar komen er ook economische vraagstukken in voor? Ik maak me een beetje zorgen, en ik hoopte dat iemand me misschien gerust kon stellen, haha.

Ehm een vriendin van mij heeft ook zo’n capaciteitentest gedaan, alleen dan in Maastricht. Ze zei dat het belachelijk moeilijk was en het vooral een karakter test was. Zo kreeg ze bijvoorbeeld vragen van: welk automerk past het beste bij je (toyota, BMW, VW) en welke eigenschap beschrijft jou het beste (vriendelijk, enthousiast, intelligent, sociaal ofzo). Als je het echt wil, eventjes sparen (want die test zelf kost ook een smak geld) en er gewoon voor gaan. Zij heeft het trouwens wel gered, dus het is echt niet onmogelijk :wink:

up. Nog iemand?

Ik zit op de hoge hotelschool in Maastricht en ik vond de test niet zo heel moeilijk…
Je kreeg inderdaad een capaciteitentest met getallenreeksen, figuurreeksen enzo. Geen economische vraagstukken ofzo hoor!
Je kreeg ook een persoonlijkheidstest waar dan een MDI profiel uit kwam.
Succes!