can't sleep anymore : horror

hello ,

ik heb 3 weken geleden de grudge gezien,
en nu kan ik niet meer slapen! ze blijft in me
hoofd zitten en midden in de nacht in me hoofd
en het zit een soort van in me netvlies gebrand,
al doe ik me ogen dicht zie ik haar, en ik kan
gewoon niet ergens anders aan denken

what can i do ?

Tjah, dan had je hem maar niet moeten kijken als je er niet tegen kan :’)

haha en dat is dus waarom ik geen horror /thrillers kijk…
leer hiervan en ga nooit meer naar zulke films/ zulke films kijken.

en voor nu… tjah je moet er overheen groeien denkik… desnoods ga je voor je naar bed gaat elke avond iets doen wat heel inspannend is zodat je echt moe bent en dus graag wilt slapen.

ja ik heb dat gehad met the exorcist,
zelf vind ik de grudge echt niks aan maar dat is mijn mening.
toen ik zo bang was heb ik gewoon met een lampje aan geslapen :’)
en anders vraag je moeder of weet ik veel wie of ie bij je wilt komen liggen?

Zoek de making-of van The Grudge op, dan zie je dat het dus allemaal nep is. Misschien dat dat helpt?

En als ik je goed begrijp heb je dus al 3 weken niet meer geslapen?
De volgende keer maar geen horrorfilm meer kijken dus…

ik heb laatst ook een hele enge film gezien en ik kon toen ook niet meer slapen! :open_mouth:
ik heb toen bij me moeder geslapen. :blush:
Maar het hielp wel!

ehhhhh laat de lamp op de gang aan? hahahaha ik herken je probleem ik ben ook pussy hoor op dat gebied

In ieder geval voorlopig niet meer van zulk soort films kijken…
maar voor nu gewoon licht aan laten of bij iemand slapen
heel veel andere films kijken
er gewoon niet meer aan denken

inderdaad de making of kijken, doe ik ook altijd.

Of de bloopers, werkt ook altijd =D

Lampen maken mij altijd onrustig. Oke, dit klinkt heel kinderachtig, maar dit werkte bij mij:

• Allemaal kussens/dekens/knuffels om je heen leggen.
  • Als het kan, je bed in een hoek van de kamer zetten zodat je niet het gevoel hebt dat eriemand achter je staat.
  • Dit klinkt heel vaag maar ik stelde me altijd een soort van voor dat er een tenkt of een cirkel om me heen zat en dat daar niks doorheen kan.
  • Making of kijken :slightly_smiling_face:

Sterkte

misschien idd de making of kijken :stuck_out_tongue:

Haha, ik heb laatst ook the Grudge gekeken. Maar ik vond hem echt saai, en totaal niet eng. Hij viel mij echt tegen. Maargoed, iedereen is anders he. :stuck_out_tongue:

Making of bekijken, bloopers tijdens opname, alle mensen die een rol hebben in de film opzoeken en in zien dat het ‘normale’ mensen zijn.

Hier om kijk ik nou nooit horror films. 1 gezien, dat was tevens ook de laatse. :")

ik heb dat gehad met the ring. Ik was echt bang ook dat er iemand uit mijn beeldscherm zou kruipen :stuck_out_tongue: Lijkt nu heel stom maar toen vond ik dat echt eng.

Vervolgens had ik toen ook nog een site gezocht erover en zag je ook allemaal van die enge dingen… stomme ik…

Maargoed uiteindelijk is het over gegaan. Kijk geen enge films meer maar veeeel komedies deze tijd. Kijk bv the vampire diaries en denk alleen nog maar aan damon voor je gaat slapen ofzo :stuck_out_tongue:
De scarie movie films hielpen me ook wel want the ring kwam daar dus ook in voor maar toen vond ik het niet eng.

Zodra je jezelf betrapt dat je weer daaraan denkt moet je aan iets anders denken. Dat iets anders moet je van te voren al bedenken dus bv dat captain jack sparrow je mee neemt op avontuur en wat jij dan met hem gaat doen ofzo :stuck_out_tongue:

Nou en oplaatst dacht ik er ook nooit meer aan en ben ik er vanaf gekomen.

Ik heb dit ook altijd. zelfs als ik de film of iets anders niet eens gezien heb ben ik al bang. Slaap eventueel met lamp aan maar dit is wat ik deed. het is heel vaag maar het werkte wel bij mij.

• een soort van wit licht om je heen zetten dat je beschermt
  • met mensen over je probleem praten
  • denken van: Het is een film, het is nep… en als het echt zou zijn ( wat dus absoluut niet zo is!!) denken dat je altijd veilig bent in je eigen huis!
  • denken van: waarom zou er nou in een keer een achterlijke zombie in mijn huis zijn, sinds ik die film heb gezien?
  • denk aan iets leuks!
  • bekijk de making off + de bloopers hahaahah
  • het is nep, het is nep, het is nep, het is nep, het is nep!!!

voortaan geen enge films meer kijken dan he! sterkte!

Dit had ik met the ring :'D
Ik was toen vaak alleen thuis ‘s avonds en ik durfde nooit achter me te kijken :’'D

dat heb ik ook met horrors!
haha,de eerste 2 maand is het heel erg.
daarna wat minder,alleen als je er echt aan denkt(maar dan krijg ik het op dat moment ook helemaal inet uit mijn hoofd)

Haha daar heb ik geen last meer van, ik had dat eerst ook maar kijk nu zoveel enge films…

Wat mij heel erg hielp was gewoon de hele filmset om zo’n enge scene proberen voor te stellen. Dus als je dat meisje van The Grudge eng vindt terwijl ze zo spastisch van de trap kruipt, stel je dan voor dat iemand ‘AAAAND CUT!’ roept, waarna die actrice van dat enge meisje normaal op staat en gezellig met mensen gaat kletsen.
Probeer je voor te stellen dat er van die mannetjes met petjes op regisseurstoelen zitten en de acteurs en actrices aanwijzingen geven over hoe ze nog enger kunnen doen enzo.

Ook kan je de acteurs en actrices die dus hele enge rollen spelen opzoeken op youtube waar ze bijv. interviews geven, dan zie je ze zegmaar hoe ze in het echt zijn, en zo veranderd je beeld van OMG ENG in ‘ohja, normaal mens’.

Hoop dat het helpt :slightly_smiling_face:

Precies waarom ik geen horrorfilms kijk, ik vind scarie movie al eng. Haha maar wat bij mij hielp was met mijn knuffel slapen, licht aanlaten, tv op sleeptimer zetten of gewoon aanlaten staan op comedy central (was toen nog tmf) of mtv in ieder geval iets leuks tot je vanzelf in slaap valt.

hihi,toen ik voor het eerst scary movie (2) zag(ik was 12 ofzo) was ik bang voor dat meisje van the exorcist!