Canon Powershot SX30 IS

Ja, ik had misschien geen nieuw topic moeten openen, maar ik heb echt even goede reacties etc nodig.

Ik wilde dus een nieuwe camera gaan kopen, en zat te denken aan de Canon EOS 1000D met een 18-55 IS lens, alleen mijn vader vond dat geen goed idee.
Nu heeft hij een andere camera gevonden, een superzoom, genaamd de Canon Powershot XS30 IS.

Maar nu vroeg ik me af, wat het verschil is tussen die camera’s behalve, dat de een veel beter kan zoomen, en dat je daar geen andere lenzen nodig hebt. Dingen waar ik dan aan denk, is sluitertijd, Diaframa (spel ik het goed? haha) en of de Canon 1000d, nu echt betere foto’s maakt. (Ja het ligt aan de fotograaf, maar toch)

Ik ben helemaal niet ervaren, maar wil wel heel graag verder in fotografie. Dus welke zouden jullie mij aanraden? En wat zijn echt belangrijke verschillen ? Kwa prijs maakt het niet uit.

En ja, ik heb google allang geprobeerd.

Oh, en als iemand ervaring heeft met de Canon Powershot SX30 IS, of foto’s heeft ( had er zelf al wat gevonden, maar toch) Dan die ook graag! (:

Ik heb bijna dezelfde vraag. Haha.

als jij je echt met fotografie bezig wilt gaan houden, dan zul je juist op gegeven moment veel verschillende lenzen gaan aanschaffen, voor verschillende stijlen foto’s.
Het ligt er maar net aan dus waar jij de camera voor wilt gebruiken als je naar de lenzen gaat kijken.
Wil je een camera om leuke kiekjes te maken, of om echt met fotografie bezig te gaan?

Jaa allebei eigenlijk, ik wil gewoon outfit foto’s maken voor mijn blog, en vakantiefoto’s, maar ik wil me ook graag gaan verdiepen in fotografie! Alleen ik twijfel een beetje, want ik wil het wel echt heel graag, maar ik ben zo bang dat het er niet van komt, snapje? Maar ik wil het wel echt, dus ergens heb ik van, ik moet de gok gewoon wagen!

up! meer mensen ?

ik heb zelf de canon powershot SX20 IS
weet niet precies wat het verschil is tussen de 20 en 30
maar ik vind het een super fijne camera.
je kan er alles mee instellen, alleen maakt hij niet zo snel foto’s achter elkaar dan een spiegelreflex, en naja andere lenzen kun je er niet opzetten.
maar als je wil beginnen met fotografie is dat een perfecte camera
(vind ik dan haha)

Heel erg bedankt! Nog meer mensen ? ;p

The same.