Canon fotoworkshop

Hallo! Ik heb een week terug een Canon eos 1000d gekocht, en daar zat een foto workshop bij van de fotovakschool. Ik wilde vragen of er nog meer mensen heen gaan? Is wel leuk als je dan iemand zegmaar beetje ‘kent’ al (:

Ik ga btw in Amsterdam op 28 juli!

Jammer dat ik dan op vakantie ben, lijkt me namelijk best leuk (heb ook een Canon EOS 1000D).

dus je gaat vandaag? ik ben zaterdag geweest:D was echt erg interessant en ik heb trouwens ook een 1000d

En hoe vond je de workshop aangezien je hem vandaag gehad hebt? ik heb een Canon 550D en ben er ook naar toe geweest in Rotterdam een maand geleden. Persoonlijk had ik er meer van verwacht en heb ik er niet zo veel van geleerd. Die 150 euro die je er normaal voor moet betalen vind ik het niet waard in ieder geval.

Wat houd het in dan? Wat ga je doen enzo?
Want ik ga begin September in Rotterdam!

Je krijgt een boekje, met 5 speerpunten (dacht ik dat het was kan er ook 1 meer of minder zijn) en die speerpunten worden behandeld. Het is echt ontzettend veel theorie wat je krijgt en je gaat 1 uurtje buiten fotograferen en dan kun je oefenen met de sluitertijd en het diafragma. Na het uurtje buitenfotograferen heb je een lunch met witte en bruine broodjes belegd met kaas/ham en verse jus d’orange wat ze tegenover de fotovakschool halen.

en er wordt o.a stof behandeld over de ISO waarde, lichtmetingen, histogram, lenzen, diafragma, sluitertijd, witbalans, de verschillende modussen die de camera heeft en het verschil tussen JPG en RAW.

Ik heb er wel dingen van geleerd, maar ik had er zelf meer van verwacht. En ik had het er met meer mensen over die er waren, toen ik er ook was. En die vonden het de normale 150 euro ook niet waard. Bij ons was het zelfs soms als we vragen hadden dat die beantwoord werden met: Dat weet ik niet want ik gebruik deze camera niet. Door de mevrouw die een workshop over deze camera hield, dus dat was wel een beetje vreemd. Maar verder ben ik er wel wat van opgestoken, ondanks ik vond dat er wel een beetje meer praktijk had mogen zijn en wat minder theorie!

ik ga er 18 december naartoe in Rotterdam, zijn er nog meer mensen die meningen hebben? & ik het de hele dag? & ik ben 14, zijn er nog meer jongeren daar? of alleen oudere mensen?

Ik ben er tijdje terug geweest.
Zijn wel veel oudere. Word duidelijk uitgelegd al wist ik wel
al veel. Ze wisselen het af met uitleg en buiten foto’s maken!

Wie gaat er op 12 februari in Rotterdam? :slightly_smiling_face:

Heey meiden,

Is er deze periode al iemand geweest is Rotterdam?
En hoe was het?
Want ik moet morgen, maar weet niet of ik papier moet meenemen of iets dergelijks?
En ben benieuwd hoe jullie het hebben ervaren.
Ik heb bytheway een 1100D

up?

Ik ben ook naar een cursus van hun geweest, het is echt de basis. dus inderdaad de diafragma waardes, sluitertijd etc. etc. Je oefent wel een beetje. Heb je dus al een keer eerder een cursus gedaan en de basis dingen al behandeld, heeft dit niet heel erg veel zin. En er zijn heel veel oude mensen haha, niet dat dat wat boeit maar bij mij was het allemaal 30+ en ik de enige 16 jarige. Maar goed, ik vond de cursus niet wauw, maar had zelf al een cursus eerder gedaan :’)

maar is het handig om papier mee te nemen of wat is handig?

Ik kreeg vandaag bij de telegraaf. Een fotocursus van de HEMA op de HEMA acedemie hahaha, wel gewoon gratis trouwens. Nja dat “won” ik.

krijg je daar. pen+papier+boekje met samenvatting