Canon EOS gebruikers -

Ik op opzoek naar een statief, toen ik met de Girlscene zoekfunctie zocht kwam ik hierop link.

Maar ik zou wel is willen weten wat voor statief jullie gebruiken, of jullie er in überhaupt wel een gebruiken en welke camera jullie hebben.

Als iemand de statief van de link heeft > Is hij goed stevig en bruikbaar voor een EOS 450D?

ik heb een EOS 400D. ik gebruik geen statief (ik fotografeer vooral mensen) :wink:

Xx Carline

ik heb een canon eos maar geen statief upje

Ik heb de 400D, en heb een statief, maar gebruik 'm eigenlijk vrijwel nooit.
Ik heb 'm eens in een actie gekocht voor 35 euro ofzo, is stevig en doet het goed.
En naar mijn weten zijn statieven gewoon voor alle camera’s geschikt zolang er maar zo’n schroefje onderin je camera kan.

Heb ook een 400D en gebruik geen statief. Zet hem meestal ergens op (bijv. op de grond, op een hek, op een tafel etc.), dus beschouw dit maar als een upje,

haha ik weet ook niet precies of het wel zo’n handig iets is, ik wil het vooral gebruiken voor vakantie, architectuur enz.
maar op de grond zetten vind ik altijd zo eng, straks stapt er iemand op ofzo? nee dat risico neem ik niet!

Nou ja, dan moet je er ook altijd wel gewoon bij blijven, dus niet op zelfontspanner.

Op de grond zetten? Joh dat ding is minimaal 40 cm. hoog. Dat ziet iemand wel hoor.
En soms verkopen ze het in een tasje, das makkelijk over je schouder te gooien om bij te houden.

Ik heb geen canon,
maar ik heb wel dat statief.
Ik weet niet maar voor de onderwerpen vakantie en architectuur
kun je misschien ook een eenpoot kopen.
Deze zijn veel sneller uit te klappen.
Als je veel foto’s van jezelf wilt maken kun je het beste een driepoot.

Eh? Ik heb het over de camera op de grond zetten, aangezien iemand het daarover had

maargoed! aw ik weet nog steeds niet welke ik moet kopen nu :stuck_out_tongue: maar dankjulliewel voor jullie tips

Als het goed is krijg ik mijn statief rond dinsdag binnen ofzo. Het is een Hama Statief Star 63, bijna het zelfde maar kan net ietsjes hoger. Ik heb geen Canon maar een Sony, maar toch wil ik je wel laten weten of het wat is als je wilt =)

Ja dat zou fijn zijn! ^^

Ik heb ook deze:

http://picture.yatego.com/images/4124cde4b859a4.1/00004163abb.jpg

Hama star 63. Ik heb dan geen Canon, maar een Nikon D90 + batterygrip. het statief is ontzetten stevig en houd mijn camera inclusief grip prima. Maximale hoogte is 1,66 en dat is voldoende. Er zit een tas bij. Wel moet ik erbij vermelden dat als je er een tijdje mee loopt, het niet echt een ligt statief is. Maar ik heb er tot nu toe vrij veel mee gewerkt en het is me nog geen 1 keer tegen gevallen.

Ik heb hem binnen! En hij is idd heel stevig. Hij kan echt hoog, opzich denk je nou 1,66 is wel oke maar het is écht hoog :stuck_out_tongue: Je kan hem in allerlei verschillende posities draaien en dan ook echt veel (denk aan (schuin)kantelen etc). Ik kan hem je echt aanraden! Ik zou misschien dan toch voor een Hama star 63 gaan ipv van een 61 want hij kan net iets hoger =) Ook is hij goedkoper! Iig waar ik hem heb gekocht.Klik hier voor de site. Voor 16:00 besteld wordt hij die zelfde dag nog verzonden. :grinning: Ik hoop dat je hier wat aan hebt x’]

Oh jee op Bol.com is hij echt zo ¤50,- :open_mouth: Waarom zou hij op Cameranu.nl goedkoper zijn? Haha echt typisch mij weer, als iets goedkoop is vertrouw ik 't niet :stuck_out_tongue: maargoed als jij zegt dat hij niet kapot is aangekomen en je goed bevalt bestel ik 'm!