Canon EOS 60D of Canon EOS 5D MARK II

Ik verkoop mijn camera dus om een van deze twee camera’s aan te schaffen. De voornaamste reden is dat ik wil leren filmen, en van het geld waar ik een aparte filmcamera van zou kunnen kopen, kan ik net zo goed in 1 camera stoppen waar ik beide functies kan doen. Ik heb nu zelf de Canon EOS 50D, prima camera, en heb hem nu voor een jaar, maar de camera die ik nu ga halen wordt wel echt een camera waar ik lang mee ga doen en ook niet over een jaar weer zal verkopen ofzo. Heb ze beiden vergeleken, maar ik kom er niet helemaal uit, als je kijkt naar technische dingetjes zijn het maar weinig verschillen (op een paar functies na natuurlijk). Maar als ik dan allemaal reviews lees, dan lopen de meningen weer uiteen! Helaas is het niet mogelijk om een dagje een camera te lenen ofzo, dat zou namelijk ideaal zijn om te zien welke me nou het meest bevalt. Maar goed… Ik vraag nu dus aan wat mensen hier, wat hun zouden doen aangezien ik het echt niet meer weet :’).

Kijk wat vind jij fijner in je handen. Plus, welk systeem vind jij fijner werken? Wat spreekt je het meeste aan? Ik zou ze dus allebei eens gaan voelen, het moet uiteindelijk wel goed in je handen liggen. Maar dat zal je zelf ook wel uiteraard snappen anders ga je namelijk geen camera body kopen in de duurdere prijsklasse.
Verder, is het geheel aan jou. De vraag is, wat past het beste bij jou?

Ik heb zelf de Canon 5D mark2.

De 5D is echt een super camera ook voor filmen. Het is wel professioneler dan de 60D. Het werkt een stukje lastiger. Dus ik weet niet hoever je wilt gaan met fotografie anders is het zonde van je geld vind ik. De camera is trouwens ook full frame.

De 60D is niet full frame maar heeft ook een prima hd film functie daar is helemaal niks mis mee. Ook super voor semi professionele mensen.

Dus het is net wat je liever hebt full-frame/ niet full frame. Minder amateur opties/ meer amateur opties.

Even edit de 5D is een stukje duurder en passen alleen maar lenzen op met een rood stipje geen digitale lenzen dus. Deze passen wel weer op de 60D (digitale lenzen hebben een wit blokje).

En ik zie trouwens geen 7D er tussen staan of 550D waarom vallen die al af :slightly_smiling_face:.

Ik heb ook de 5D MkII.
Het is inderdaad een professionelere camera dan de 60D, en afgaand op het feit dat je van een 50D komt, lijkt me de 5D een betere upgrade. Anders ga je er qua beeldkwaliteit niet bijster veel op vooruit. Fullframe maakt zoals little_Elfje ook zegt een groot verschil.

Ik denk dat de 5DMkII inderdaad een betere upgrade zal zijn, zal morgen even naar de winkel gaan om te kijken of ik hem fijn vind. Waarom de 7D en 550D afvallen is omdat ik al een 50D heb, en met een 7D of 550D alleen maar achteruit ga ipv vooruit. Daarnaast doe ik nu een fotografie opleiding, en fotografeer ik al 5 jaar. Of ik mijn beroep er van wil maken weet ik nog niet. En geld is niet zo’n probleem, ik investeer liever in iets waar ik meer aan heb dan aan iets waar ik eigenlijk maar weinig extra’s uit kan halen.

Als je ook veel fotografeert en een opleiding erin volgt zou ik zeker gaan voor de 5D II. Nadat je hem geprobeerd hebt weet je wat ik bedoel, haha. Zo. Enorm. Fijn!
Zeker als geld geen probleem is, zeg ik: 5D II, duh! Go for it.

Haha oke nee, dat stond nog niet in je begin tekst. Dus ik dacht waarom dan geen 7D of 550 voor het filmen. Maar dan zou ik zeker gaan voor de 5D mark 2. Is de 60D zonde van je geld om uptegrade als je al de 50D hebt.

Hahah ok ok ik ga morgen kijken. Bedankt!

Ik weet zeker dat je niet teleur word gesteld door de camera. Ben wel benieuwd voor welke je uiteindelijk kiest :slightly_smiling_face:.

Ik ben voor de 5Dmkii gegaan! Hij voelt heel fijn in m’n handen, en hij werkt ook net zo fijn als de 50D. Heb net een paar test-shots gemaakt, maar ben hem nu aan het opladen, dus ik zal vanavond wat foto’s in m’n topic plaatsen!

Nice, ben benieuwd!

KONTOL ben je freakin’ indo? ahahah, ik ging stuk toen ik je naam zag man a.

Hahaha ja :'D

Je weet hopelijk dat de 5D [althans, voor zover ik ze in handen gehad heb] niet kan filmen? De 60D wel [al ben ik echt geen fan van dat filmgezeur op een proffesionele DSLR] Ik heb de 5D al een aantal keer in handen gehad, fijne camera, geen automatisch gezeik meer. Heerlijke camera.

Mark ii kan zeker wel filmen.

Misschien eens bordjes lezen in de fotowinkel of het topic goed lezen :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Hij heeft het over een 5D Mark II, geen 5D. Daar zit nog wel ff wat verschil in :slightly_smiling_face:
En filmen vind jij misschien niets aan, maar het filmen met een dslr is geweldig met de juiste lenzen, zeker als je hiermee wilt experimenteren :slightly_smiling_face:

Ik zou zeker voor de 5DII gaan! Superrrfijne camera (heb hem wel eens van mn schoonzus mogen gebruiken)

Ah, de 5DII filmt inderdaad wel. Op school hebben we de 5D gewoon staan en die filmt niet namelijk. Mijn fout, sorry!

Anyways, ben benieuwd naar je testshots (’: