Canon 450D of Sony a350

de titel zegt het eigenlijk al.
welke camera zouden jullie nemen.
de canon 450D of de sony a350, en waarom?
ik wil namelijk een nieuwe spiegelreflexcamera en tussen die twee kan ik niet kiezen.
alvast bedankt.

Hee!
Ik heb zelf een canon 450D en ik vind het een hele fijne camera.
Ik weet niet echt iets van sony, maar toen ik een camera ging kopen zeiden ze daar dat canon en nikon de voorlopers waren op ‘cameragebied’ en dat je voor dezelfde prijs bij canon en nikon hogere kwaliteit hebt dan andere merken, maar ik weet niet of dat altijd zo is, maar dat zeiden ze.
Ik twijfelde heel erg tussen canon450D en nikon D90 (dat is een camera van 900 euro en dan is dat een professionele camera, en canon 450D is een instapcamera).
Ik ga kunstacademie fotografie doen (na volgend jaar min examenjaar) en daar raden ze een professionele camera aan, maar ik heb 450D genomen eerst om eerst spiegelreflexcamera te leren op een instap camera ^^.
Maar ik vind het een hele fijne camera, de foto’s zijn erg goed, als je veel oefent op de ‘zelfinstelstanden’ (zo noem ik het dan, maar ik bedoel waar je zelf sluitertijd en diafragma enzo bepaalt) dan leer je dat ook en kom je achter meer mogelijkheden enzo.
Er zijn ook veel mogelijkheiden, maar ik ken het ook no gniet allemaal hoor, want ik heb hem ook pas sinds april ^^

Heel verhaal xD Ik hoop dat je er wat aan hebt =)

Ik zeg koop een nikon.
Ik vind persoonlijk nikon veel fijner werken dan een canon of sony.
Als je toch voor een van die 2 gaat dan maar een canon.
Want sony is echt poep

Ik heb de Nikon D90 Ideaal!
Maar D60 is ook prima om mee te beginnen (alles er tussen in ook)
Weet niet in welke prijs klasse je kijkt.

daar was ik ook tussen aan het tijfelen, en ik koos de Canon. iemand in de fnac raadde de sony af omdat:
-hij een donkere zoeker heeft
-je niet overal accesoires vor het kan kopen (als er op ries iets stuk gaat bv

oke bedankt allemaal.
ik ben naar een fotozaak geweest, en die raadde me de sony aan.
ik heb lang zitten twijfelen, maar ben toch voor de sony gegaan.
ik moet hem nog uit gaan proberen watn de batterij moet eerst opladen dus ben benieuwd…
toch bedankt !

Waarom? Ik snap niet echt hoe je zoiets kan zeggen als je zelf een Nikon hebt. Zoiets kan je pas zeggen als je zelf een Sony hebt.

Zoals een vriendin van mij. Opeens viel haar schermpje uit, en later kwamen er strepen op. Heel raar, ze had m niet laten vallen ofzoiets. Na 2 maanden is er alleen geconstateerd wat er kapot is (overduidelijk het schermpje, de rest deed het nog) en word nauwelijks geholpen door de Sony. Zij is het dus eens met milkbreak.
En daarbij is het bekend dat Nikon en Canon de twee beste merken zijn, vooral op het gebied van (duurdere) SLR’s.
Ik zou dus gaan voor de Canon.

Oke. Dat was dan kut voor je vriendin, maar dat gebeurt toch niet bij iedereen? Het zelfde kan ook gebeuren bij een Nikon of een Canon. En ik vraag me gewoon af hoe Milkbreak dat nou kan weten als zij alleen maar bij haar Nikon blijft.

Ik weet niet of je hem koopt omdat je naar de kunstacademie gaat?
Ik ga namelijk naar de kunstacademie, na mijn examen jaar ^^ volgend jaar vooropleiding =D
Maargoed.
Ik heb daarheen gebelt om te vragen watvoor camera ze aanraden en daar hebben ze ook een uitleen waar je lenzen, statieven, flitsers enz. kan lenen en dat is allemaal van Nikon.
Maar dat verschilt per kunstacademie…
Ik ga zelf na mijn examenjaar een professionele camera kopen en ik ga dan de Nikon D90 kopen, tenzij er een nieuwere camera uit is.
(zoals ik al zei, heb nu canon 450D).
Als je hem dus voor zoiets nodig heb, zou ik eerst even bellen :wink:

@Meckyes:
Omdat ik ook vaker met canon, sony, olympus o.a. heb gewerkt.
Ik vind het zelf gewoon totaal niet fijn werken.
Zeg het niet zomaar :wink:
+ mijn nikon was ook in de eerste week kapot.
maar zoals je zegt, dat kan met elk merk gebeuren.
Daar gaat het me ook nog niet zo zeer om.
Ik vind Nikon in gebruik gewoon veel fijner!

@lYaral:
Nikon D90 is echt super fijn, film functie is ook ideaal!!
Ook al zegt iedereen dat een SLR daar niet voor is.

Okee dan is het goed. Het kwam een beetje over van Nikon is sowieso gewoon beter, maar aangezien je ook met andere camera’s hebt gewerkt is het al anders ^^.