Haaii :]
Ik wil graag een nieuwe fotocamera, alleen zit ik erg te twijfelen tussen de Canon Eos 1000D of 500D. Misschien hebben jullie advies of meningen && misschien foto’s over de twee. Want ik weet (behalve de prijs en hoe hij eruitziet natuurlijk),niet heel erg wat het verschil is;; dus welke vinden jullie beter fotograferen ?
x
Zit zelf ook te twijfelen…
Er is ook nu een nieuwe camera van Canon, de eos D1100
Bedankt, eventjes opzoeken ;]
@xILOONA
Hmm kan hier bijna niets over vinden,dus ik weet niet echt hoe hij fotografeert…
Ik heb zelf sinds een paar maanden de 1000d met 18-55 mm lens, en ik ben er echt heel blij mee. Ik heb het nu ook uitgebreid met een 55-250 mm lens en polarisatiefilter (voor de wolken enzo, daar worden die echt super mooi van en alle kleuren van de omgeving worden ook mooier en dieper)
Hij is niet heel zwaar, dus dat is ook wel fijn, maar toch ziet hij er supercool uit haha. De foto’s zijn heel goed die hij maakt, en meestal is de automatische stand voldoende. Hij wil wel heel snel de flitser gebruiken, maar dit kan je ook uitzetten. En als je al iets meer over fotografie weet kun je hem ook helemaal naar je eigen smaak aanpassen qua belichting en soort kleur. En je kan er ook voor kiezen zelf de iso waarde, diafragma en sluitertijd in te stellen, maar met de automatische stand hoeft dat niet.
Bij schemering en nacht duurt de sluitertijd wel heel lang vind ik, dus dan kan je hem niet in je handen houden maar dan heb je echt een statief nodig. Deze heb ik niet, dus ik maak bijna nooit foto’s in de avond.
Verder is het superhandig als je er gewoon zo’n boekje bij koopt, kost iets van 20 euro maar dan weet je heel snel waar al die functies voor zijn. Ik heb het boekje Fotograferen met een Canon 1000D, door Jeroen Horlings. Dit is echt echt heel handig en alles is heel duidelijk uitgelegd.
De camera is best wel duur vind ik, maar het is het echt helemaal waard. Ik vind de camera echt een aanrader! Heel veel plezier ermee als je hem hebt!
Ik zou gaan voor een 500D! Maar je kunt op google veel vergelijkingen vinden als je intypt: canon 1000d vs 500d.
Klopt! Hij is pas sinds februari uit, en ik heb hem ook nog niet veel in de winkels zien staan.
Ik hoor soms veel negatieve dingen over 1000D, maar de megapixels zijn bij de 500D meer. Alhoewel als ik de foto’s bekijk, vind ik de 1000D wel goede kwaliteit hebben vergeleken met het prijsverschil. Thnx!
Als je gewoon wat leuke plaatjes wil schieten moet je voor de 1000D gaan. Wil je echt meer leren en je verdiepen in de fotografie dan is de 500D een beter keuze.
Tja, als je puur op de prijs gaat is de 1000D een betere optie. 500D presteert wat beter op ISO gebied voor zover ik gemerkt/gehoord heb en hier en daar is ie natuurlijk iets verbeterd ten opzichte van de 1000D omdat deze camera wat ouder is, maar verder verschilt het vrij weinig. Het blijven allebei instapmodellen.
Saartje44, wat voor negatieve dingen hoor je dan over de 1000D? En megapixels, mooi hoor, maar dat heb je alleen extra nodig als je alles op posterformaat gaat uitprinten boven je bed. Dus staar je daar alsjeblieft niet dood op.
Ik ben er gelukkig met mijn 500, vind ik toch net iets beter dan de 1000. : )
Yaxley; als je leuke plaatjes wilt schieten moet je eigenlijk een compactje nemen haha; maar ik zou denk ik ook eerder voor de 500D gaan; megapixels zeggen bijna niks, maar over het algemeen is die gewoon wat beter. Hij kan ook filmen toch’? Al ben ik ook heel tevreden met mijn 1000D! Eerlijk gezegd denk ik dat voor jou de 1000D beter is.