Candida?

Sinds een paar dagen heb ik last van enorme jeuk in en rondom mijn intieme deel, soms zo erg om van te huilen :flushed:
Sinds gisteren heb ik ook last van witte afscheiding.
Ik heb al een beetje onderzoek gedaan op internet en geloof dat ik een schimmelinfectie heb, ook wel Candida genoemd.
Er wordt je op verschillende sites aangeraden om naar de huisarts te gaan, alleen doe ik dat liever niet. Ik ben 17 jaar en vindt het net iets té awkward om een man die waarschijnlijk net 10 jaar ouder dan mij is mijn schaamstreken te gaan onderzoeken :flushed:
Heeft iemand dit ook gehad, en zijn er geneesmiddelen die goed werken die je bijv. bij kruidvat kan halen?

De huisartsen zijn het gewend om daar naar te kijken en als je dat beseft is er niks ongemakkelijks aan.
Zelf probeer ik altijd eerst de huis methode van Turkse yoghurt (van die dikke yoghurt die in de potten zit). Breng je aan bij je vagina en in je vagina voor het slapen dan doe je een maandverbandje in je onderbroek en de volgende ochtend was je alles schoon. dit werkt 9 vd 10 keer. Ben maar 1x bij de huisarts geweest en toen ik de yoghurt methode vertelde vond hij het een logisch verhaal.

succes :wink:

Je kan bij de drogist medicijnen kopen tegen candida. En waarschijnlijk hoeft je niet eens je broek naar beneden te doen als jij de symptomen verteld.

Je kan een vaginale schimmelcreme gewoon bij de kruidvat kopen! Ziet er zo uit: klik. Als het daar niet mee weg gaat zou ik wel naar de huisarts gaan.

Thanks, ga het proberen :slightly_smiling_face:
Waarom die griekse yoghurt eigenlijk? Is dat heel zuur ofzo?

Hier heb ik laatst ook last van gehad en ik wilde ook niet naar de dokter. Ik heb bij de drogist lactacyd gehaald, de paarse tegen jeuk enzo. Dit wordt door sommigen afgeraden en door andere juist weer aan geraden. Persoonlijk raad ik hem aan want dat spul haalde bij mij de jeuk meteen weg en ik heb daar nu, een maand later, nog steeds profijt van want ik stink daaronder veel minder! :wink: Verder gebruikte ik ook een zalfje tegen candida. Die 2 samen zorgde ervoor dat ik er binnen 3/4 dagen vanaf was en dat het niet meer jeukte. Ook raad ik je echt aan vooral niet te krabben! dit maakt het alleen maar erger.

De zalf die ik gebruikte heet trouwens Caneste Gyno Crème. Deze koelt ook een beetje waardoor de jeuk direct stopte bij mij :slightly_smiling_face:

Succes!

Gewoon je erover heen zetten en gaan. Je kunt onvruchtbaar worden als het lang aanhoudt. Gewoon zekere voor het onzekere.

Hey :slightly_smiling_face:

Toen ik een schimmelinfectie had, heeft mijn moeder gewoon het medicijn opgehaald bij de huisarts zonder dat ik daar langs geweest ben. Dus dat zou je ook kunnen proberen haha :slightly_smiling_face:

Je hoeft je broek niet uit hoor als jij goed je symptomen vertelt :slightly_smiling_face:
En aub begin niet met griekse yoghurt, haal gewoon medicijnen. Straks ben je nog verder van huis.

jaa dat griekse yoghurt leek me al niet zo’n geweldig idee xd Misschien heeft het bij sommige mensen geholpen maar ik zie het al voor me dat het dan bij mij alleen maar erger wordt.
Toch maar even crème halen dan bij de drogist, als dat ook helpt, heb ik dat liever i.p.v. naar de dokter ^^

Wow, echt waar? Wist ik niet… Hoe kan dat dan, het zit toch niet in je baarmoeder/eierstokken ofzo…

Een infectie kan altijd naar binnen slaan op je baarmoeder of eierstokken. Het is niet om je bang te maken en ik weet ook niet wat voor soort infectie het is, maar ik zou het gewoon door een professional laten checken. Dan ben je altijd safe. Dit vertelde mijn dokter me.

Iedereen zegt wat anders. Zelfs verschillende huisartsen zeggen andere dingen. Mij werd verteld dat je er niet onvruchtbaar van kan worden.

Wat er ook gezegt wordt. Gezond is het zeker niet. Het is en blijft een infectie. Ik zou er dus ook niet zomaar huis, tuin en keukenproducten op gaan smeren en gewoon naar de dokter gaan.

dit inderdaad.
Daarnaast zeker niet aan lactacyd gaan beginnen. Tenminste niet dagelijks. Deze tast namelijk ook de bacteriën aan die juist goed zijn voor je vagina waardoor je sneller schimmelinfecties oploopt omdat de ‘bescherming’ door je natuurlijke bacteriën wegvalt.

Je hoeft je kleding niet uit bij de huisarts, aan de symptomen alleen al zal hij kunnen zeggen dat het candida is. Ik zou het overigens wel eerst met canesten gyno van de kruidvat proberen, de capsules die je van de huisarts krijgt zijn wat agressiever en ik vond ze pijnlijk.

Ga trouwens ook even na wat je gegeten/gedronken hebt voor je de klachten krijgt, of dat er andere dingen spelen. (stress bvb) want dit kan de candida triggeren. Als je het eenmaal een keer hebt gehad is de kans groot dat je het nog een keer krijgt. Ik krijg het áltijd van rauw deeg en eet dit dus ook niet meer.

Oh en trouwens, veel huisartsen zeggen dat het niet overdraagbaar is op je partner maar dat is het wel! Opletten daarmee dus.