Canada gaat 400.000 zeehonden doden

OTTAWA - Zeehondenjagers in Canada mogen dit jaar weer 400.000 zadelrobben doden voor hun bont en vlees. Dat heeft het Canadese ministerie van Visserij woensdag laten weten. Het besluit heeft tot een woedende reactie van dierenbeschermingsorganisatie IFAW geleid.

Het aantal van 400.000 is gelijk aan vorig jaar, toen het vangstquotum met 70.000 dieren was verhoogd. Veruit het grootste deel van de zadelrobben wordt doodgeknuppeld voor de commerciële jacht. Met het vlees en de vacht worden vele miljoenen verdiend. Ook mogen net als vorig jaar 8200 klapmutsen worden gedood.
Het Internationaal Fonds voor Dierenwelzijn (IFAW) noemde de onveranderde quota woensdag onverantwoordelijk. Volgens de organisatie, die de jacht het liefst helemaal zou verbieden, hebben Canadeze wetenschappers het maximum bij 300.000 dieren gelegd.
Het gebrek aan zee-ijs leidt tot de geboorte van minder zeehondenbaby’s waardoor de populatie sterk is uitgedund. 98 procent van de gedode zeehonden is jonger dan drie maanden.
Wereldwijd worden er jaarlijks in verscheidene landen zo’n 900.000 zeehonden gedood. In Canada is de jachtopbrengst het grootst, daarna volgt Namibië. Daar worden jaarlijks ongeveer 85.000 dieren gedood.

Echt ongelofelijk dit :frowning_face:

Teken dit alsjeblieft.

http://petities.nl/petitie/geen-knuppeldier-maar-knuffeldier

Waarom worden dit soort dingen toch ALTIJD gepost. We kunnen er geen zak aan doen en het is helemaal niet leuk om te lezen.

OMG nee dat mogen ze toch echt niet doen :frowning_face:
Maar hoe kan je nou z’on zeehond gewoon doden, ze zijn zo lief…

je kunt er mischien wel iets aan doen door de petitie te tekenen, weet niet of het veel gaat helpen.

:frowning_face: ze zijn zo lief en schattig en totaal niet vervelend!

Wanneer er in het bos een overschot aan bijv. zwijnen is worden deze ook doodgemaakt.
In de Waddenzee is nu een overschot aan zeehonden, dus wellicht is dat in Canada ook zo. Al vind ik wel dat dit dan op een diervriendelijker wijze zou moeten gebeuren.

Weetje hoeveel lief en schattige varkentjes en koeien wij elk jaar dood maken?

Deze worden doodgeknuppeld, correct me als ik het fout heb maar volgensmij doden wij vlees-vee een stuk diervriendelijker.

^ hhm ik eet ook geen vlees ben er onder andere om die reden ook daarom tegen.

^
Ja hallo, dan kun je over ieder doodgemaakt dier wel een topic aanmaken.

Ik snap wel dat je het erg vind hoor, dat vind ik ook… maar het is gewoon zoals 't gaat. Als je het echt zo erg vind ga er dan iets aan doen i.p.v. het op girlscene posten.

Ik denk trouwens dat het andersom is… dat je geen vlees eet omdat je tegen het doden van dieren bent en niet andersom. :wink: Maar ik snap wat je bedoeld.

-

Tsja, er is niet zoveel aan te doen. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal op de aarde en er gebeuren nog wel véél verschrikkelijkere dingen. Ik zeg niet dat ik niet erg vindt, maar om nou overal tegen in actie te komen… Het gebeurt toch wel.

Ja maar de weg daarnaartoe is voor veedieren een heel stuk pijnlijker. Ik ben het ook echt niet eens met de manier waarop die zeehonden worden doodgemaakt, maar zij hebben tenminste wel een goed leven in het wild gehad ipv met z’n allen opgepropt in vreselijk kleine ruimtes.

Nou weet je waar het mij om gaat , dat die mensen alleen aan het geld denken en het gewoon een massamoord is. En heb de petitie al getekend.

WHUT GAAN ZE DOEN ?! ASDFGHFJ mensen -.-’ Waar halen ze het recht vandaan. Bah ik walg er van. Ze moeten er met hun poten vanaf blijven. Ze gaan maar lekker hun geld op een andere manier verdienen. Snap toch niet wat je als mens in zulke gebieden hebt te zoeken. Blijf in je huis ofzo.

Sorry ik wordt agressief van dit soort dingen. Snap niet dat je zo maar een onschuldig wezen kan doodknuppelen. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik dat op mijn geweten zou hebben. Zie je maar weer dat sommige (best veel) mensen geen mensen zijn maar vreselijke wezens die ergens uit een grot gekropen zijn.

^
Ja maar wat nu als ik gelijk heb he… en er een overbevolking aan zeehonden is… mag je ze dan niet doodmaken omdat het zeehonden zijn?

Bij zwijnen hoor je veel minder mensen protesteren…

Maar dat is het geval dus niet. Ik vind niet dat je het recht hebt als mens om iets in zulke grote getallen af te slachten.
Kijk overbevolking is wat anders. Maar dan kun je het altijd nog op een diervriendelijkere manier doen.

Maakt mij niet uit of het een varken, vos of wat dan ook is. Het heeft allemaal gevoel T.T

Nee er is geen overbevolking, juist uitgedund, maar ik vind het dan nog moord net zoals zwijnen en ieder dier is gelijk bij mij.

Dat ja.

Hm, dan begrijp ik t. Ik ga de petitie wel tekenen… tenzij het van Greenpeace is.