Campings Italië.

Hallo meiden!

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een leuke camping in Italië voor zomer 2012.
Ik weet dat het aardig vroeg is, maar voordat je een keus kan maken en boekt is het zo een tijdje verder, en uit ervaring weet ik dat je voor een leuke camping vroeg moet boeken!
Doordat de vakantie nog vers in ons geheugen staat, wil ik graag jullie vragen naar leuke campings in Italië wat jullie goed bevallen is!
We hebben geen voorkeurdingetjes, maar tis wel leuk als er wat te zien en te doen is in de buurt :wink:
Oh ja we gaan met de tent dus aan bungalowparken heb ik niet veel :stuck_out_tongue:

Ik ben erg benieuwd!
Alvast bedankt!

ga 't morgen aan mn beste vriendin vragen die altijd ging kamperen in Italië

Heel goed idd dat je er vroeg bij bent, wij gingen in december boeken vorig jaar, nou alles was zowat al vol geboekt :stuck_out_tongue:

Wij stonden zelf op camping au lac de como aan het comomeer, erg leuke camping en veel te doen in de omgeving etc!

Wij zijn eens bij Continental Lido geweest aan Lago Mergozzo (bij Lago Maggiore). Al een aantal jaar terug maar kan me herinneren dat het leuk was en veel dingen in de buurt te doen.

GARDAMEER

Rond het Gardameer zitten leuke camping. 't Is er wel heel touristisch, je zult er veel Nederlanders tegenkomen. Ben daar jaren achter elkaar naartoe geweest. Vond het altijd super! Leuke Italiaanse dorpjes heb je er in de buurt, het meer is heerlijk om aan te liggen. Je kan er een dagje de bergen in. Er zat daar ook een pretpark, als je even niet meer weet wat je moet doen.
De namen van de campings ; Bella Italia, Euro Camping… en de rest weet ik ff niet meer.

@Stephanie Bella Italia ben ik ook heen geweest was idd heel leuk.
Als je ook naar venetie wil gaan is het gardameer wel te ver. Dan zou ik eerder aan de adriatische kust gaan. De campings die ik daar kan aanraden zijn Sant Angelo, Union Lido en Residence Village. Allemaal geweldig en hele leuke herinneringen aan!

Wat een leuke reacties al! Dank jullie wel!
Gardameer is erg leuk (ben er een dagje op visite geweest) Maar liever zitten we daar niet omdat het idd erg toeristisch en commercieel is :wink:

Ik ga eens een paar campings opzoeken op internet die jullie hebben doorgegeven, meer namen zijn altijd welkom (A)

Ik heb afgelopen jaar met een paar vriendinnen een road-trip gemaakt in Italie, gewoon op de bonnefooi campings gezocht. Op de meeste campings hadden ze nog wel een plekje over. Alleen bij het Gardameer was het een probleem, alle campings zaten daar vol!
Als ik terug zou gaan, zou ik naar Lago Magiorre (een ander, iets minder toeristisch meer…) gaan, daar was het prachtig!

je hebt echt heel veel leuke meren in de buurt van het Gardameer. Die zijn wat minder toeristisch, maar nog steeds erg leuk. Wij zaten geloof ik aan het Ledromeer. We zaten maar een klein stukje van de gezelligheid van het Gardameer, en konden gewoon van de camping af (want t schijnt dat er rond het Gardameer veel files staan, vooral in het hoogseizoen).

Ik ging toen ik klein was altijd naar Isamar. Van wat ik er van herinner was het heel leuk! En nu gingen afgelopen jaren ook vrienden van me daarheen en hadden het ook heel leuk.

Daar moet je heen gaan als je tussen de Nederlander wilt kamperen!
1 x geweest en het was echt gewoon niet meer Italiaan maar alles was aangepast aan toeristen!

Iseomeer is trouwens ook heel mooi!

Het Levicomeer in de Dolemieten is ook erg leuk!

Leuk dat jullie zo meedenken!
Gardameer wil ik idd heen als het echt niet anders kan, ivm al die nederlanders en het commerciele gedoe :wink: (niet beledigend bedoelt)
Levico is zeker een aanraden, we stonden afgelopen 2 jaar aan het Caldonazzomeer, wat voor jou dan ook wel bekend is denk ik!
We zijn nu wel toe aan wat anders!
Veel campings al opgezocht die jullie aanraden, maar zijn toch aardig boven mn budget: eind 40 tot eind 50 euro is toch wel te veel voor een studentje :stuck_out_tongue:
Bedankt iedereen, meer campings zijn welkom!

Ik ben trouwens ook een weekje met mijn moeder in Rome geweest op een camping vlakbij het centrum met een tentje en 50 meter van een supermarkt. weet de naam even niet meer, of wou je persee bij een meer?

Rond het Lago di Trasimeno (Umbrië) heb je heel wat kleine stadjes met campings. Heel leuk vind ik zelf.

Nee hoeft niet perse bij een meer, alles is welkom!
We zijn voor alles in, maar wel leuk als er wat te doen is in de omgeving, want vaak gaan we wel 2,5 week weg :wink:

Camping Bella Italie, ligt strak aan het Gardameer in het plaatsje Peschiera del Garda!

10 min lopen en je staat in het centrum. Bus stopt voor de deur van de camping. Je kan voor een bungalow kiezen, of je staat er met je tentje, of appartamentje of hotel. 5 zwembaden, alhoewel ik het Gardameer dus aanraad om in te zwemmen.
Je kan er heerlijk eten! En 's avonds bij de bar zitten *heerlijke cocktails hehe*
Winkeltje is wel duur, maargoed dat is op alle campings denk ik zo.
Douches zijn heel schoon! Als je het goed timed kun je ook fatsoenlijk je was doen :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of iemand van jullie een rijbewijs heeft? Maar tegenover de camping kun je een auto of scooter huren. Maar de trein is ook maar een kwartiertje lopen! En de trein is verder niet duur. Wij zijn toen naar Venetie, Verona en Milaan geweest!

Well, dikke aanrader dus!