Camping (of tenten) winkel medewerkers gezocht, help!

Hoihoi girlscene dames,

Ik wil samen met mijn vriend op vakantie volgens jaar, hoe en wat doet er allemaal niet toe, maar het komt er op neer dat we een tentje nodig gaan hebben.
We willen graag ons tentje op het goedkoopste moment kopen omdat een prijsverschil van 100,- voor ons al +/- 2 dagen minder vakantie betekend…
Zijn er hier dames die bij camping winkels werken of winkels zoals decathlon, waar ze tentjes verkopen, die weten wanneer de campeer artikelen echt in de sale gaan ?
Mijn vriend is namelijk bang dat ze nu al op de bodemprijzen zitten, terwijl ik denk dat we spijt gaan krijgen als we hem nu kopen, en ik bang ben dat we er in de ‘echte’ winter nog veeel meer goedkopere gaan zien?

Wanneer zitten de prijzen van de tenten echt op de bodem?

Elk advies of upje is welkom :dancing_women:

Dat is lastig met tentjes, een gat in een tentje is makkelijk gemaakt maar je kan het voor het kopen meestal niet ontdekken… Ik ben erg van die kringloop en rommelmarkten, maar nu ga ik toch liever voor een nieuw exemplaar, maar bedankt voor de tip!

Bij Bol.com zie ik ook een aantal tentjes voor niet een hele hoge prijs (onder de €100), maar ik heb geen idee of deze goed zijn en of dat is wat jullie zoeken

http://www.decathlon.nl/tent-2-seconds-easy-2-groen-id_8300687.html?channel_code=4&product_code=93345131?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=discardeddefault

Deze is goedkoop?

http://www.bouwmarkttotaal.nl/koepeltent-2-personen-grijs.html?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=discardeddefault

Goedkope tentjes hebben vaak geen binnentent. Ik weet niet waar jullie heen gaan, maar voor mij is dat wel echt een pre. Je kunt beter 1x een wat duurdere tent kopen, dan elke keer zo’n goedkoop ding wat al stuk gaat bij een beetje regen.

Ja we weten al wel welke we willen hebben, een 2 seconds tent van quechua (?) XXL 4 persoons. Maar het gaat er ons een beetje om wanneer deze zo ongeveer het goedkoopste is, of een vergelijkbare tent natuurlijk. Maar het is wel een kwalitatief goede tent om vaker te gebruiken, het gaat meer om het moment van kopen, zou het zonde vinden om hem later ergens veel goedkoper te zien!
Bedankt voor de reactie’s!

Ik denk nu. Ik denk dat in de winter de nieuwe collectie komt. Maar goed, je kan ook gewoon zo’n winkel opbellen en het vragen.

Ja als de nieuwe collectie komt gaat de oude in de aanbieding dacht ik… Ja een winkel gaat natuurlijk nooit zeggen dat het nog goedkoper wordt, die willen juist dat ik het nu koop, omdat ze er dan meer aan verdienen haha :x

Maar je hebt het over een verschil van 100 euro? Die tent kost ‘maar’ 125 euro ofzo? Denk niet dat ie dan nog veel goedkoper gaat worden eigenlijk

Voordat die tent 125 was, was hij 165 en daarvoor 210, dus uiteindelijk scheelt het wel heel veel, als hij weer terug zou gaan naar de originele prijs…

Waarom wil je perse een specifieke tent als je met een budget werkt? :’)

Koop gewoon een tent die voldoet aan de eisen. Tenten zullen niet nog goedkoper worden aangezien de herfst en winter eraan komt. Dan vind je die niet meer in bouwmarkten en dergelijke winkels. Die stampen een nieuwe collectie erin. Dat soort artikelen verdwijnen in het magazijn of worden teruggestuurd naar de leverancier. Als je zo graag een tent voor een lage prijs wilt koop een tweedehandse inderdaad of vraag iemand in je omgeving of je er een mag lenen.

Als je hem goerkoop wilt zou ik hem nu kopen.

Ik noem nergens een budget?
Ik vraag me af wanneer deze tent goedkoper zal worden, of eigenlijk in het algemeen alle tenten
Ik heb nergens gezegd dat ik graag een tent wil kopen voor 20,-

Ik heb in een heel ander soort winkel gewerkt maar wij zeiden dat wel gewoon eerlijk hoor. De sales zijn namelijk in bepaalde weken dus als je als klant goed op let dan ben je er na een jaar ook achter. Niks om geheimzinnig over te doen. Meestal gaat de oude collectie trouwens in de sale voor dat er nieuwe dingen zijn. (Dat is bij kleding, etc. iig wel zo.)
Als je een beperkt budget hebt zou ik ook voor tweedehands gaan. Zoek gewoon een betrouwbare verkoper op Marktplaats met goede reviews en zet te tent meteen nadat je hem gekocht hebt op in de tuin of bijv. de speeltuin in de buurt. Spreek af dat je hem dan nog terug mag brengen als je iets ontdekt.

ik denk niet dat je een vierpersoonstent voor minder dan 125 euro kan krijgen hoor. denk eerder dat de prijs weer gaat stijgen over een tijdje als het weer zomer wordt.