Camera

Ik wil graag een nieuwe camera kopen en het liefst een spiegelreflexcamera. Nu vroeg ik me af welke camera jullie gebruiken en of die camera aan te raden is.

Canon eos… ehhh en dan weet ik het nummer niet :frowning_face:

dubbel

ik heb de canon eos 1OOOD
voldoet prima!

Als je al voor een spiegelreflex gaat, moet je je niet zoveel zorgen maken. Kijk maar naar de prijs van de laagste spiegelreflexcamera… een goede camera krijg je er sowieso voor. Als ik jou was zou ik gewoon de goedkoopste spiegelreflex camera kopen. De resultaten zijn nog steeds geweldig, en meer heb je écht niet nodig tenzij je later fotograaf e.d. gaat worden maar dan kan je nog steeds upgraden…

Ja hier dacht ik zelf ook al aan, bedankt!

Ik heb Nikon D3000. Canon en Nikon zijn alletwee topmerken, je keuze hangt eigenlijk meer af van voorkeur.
Nikon D3000 is een goed instapmodel, ik vind hem geweldig.

Zou je het erg vinden een tweedehands camera te kopen? Ik heb een Canon EOS 400D overgekocht van iemand voor 300,- (complete camera, een aantal filters en een battery grip). Het scheelt heel veel geld. Ik ben bij die meneer thuis geweest en kon op die manier ook goed bepalen of hij goed met de camera was omgegaan. Hij doet het prima!

Ik ben het niet eens met veer_109. Wat ik daaruit opmaak is dat je gewoon de goedkoopste moet kopen. Maar misschien is er voor twee tientjes meer wel veel betere kwaliteit te koop? Niet op de eerste de goedkoopste camera afstappen, gewoon goed+veel research doen en op (kortings)acties letten.

Mee eens, ik heb deze ook, besteld op wehkamp.nl
Prima camera!

Ik heb hem ook, en ben er ook erg tevreden over!

ik heb de canon eos 500d
en ik vind hem zelf erg handig in gebruik, dit is ook mijn eerste spiegelreflex.

Waarom vertel je niks over lenzen?

ben ook opzoek dus upp!

Ik heb de Canon eos 1000D en vind 'm erg fijn. Sommige vinden dat je er niets aan hebt als je echt veel vind leren, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het is een fijne camera, goede kwaliteit en veel mogelijkheden.

Ik heb een Canon Powershot SX120 IS, geen spiegelreflex dus, maar wel erg fijne camera. Je kan veel dingen handmatig instellen (diafragma, sluitertijd, etc.) Wat ik erg fijn vind. Hij kost meestal zo’n 130 euro. In verhouding met een spiegelreflex heel goedkoop dus, maar wel echt waar voor je geld!

Ik zou gaan voor de Nikon D3000 (van marktplaats, in de winkel moeilijk nog te krijgen) of de versie met video functie en nog wat extra’s de D3100
Dit is gewoon de perfecte beginners camera omdat er ook een ‘‘guide’’ op zit die je helpt bij de instellingen en je wat uitleg geeft =]