Camera..?

Ik wil dus een nieuwe camera kopen, alleen er zijn er zo veel en ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb al in de winkel gekeken en daar had ik het zelfde probleem :slightly_smiling_face:
Dus ik vroeg me af welke camera jullie hebben?

eh… er zijn toch wel mensen met een camera? :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik heb een sony w320 met 14,1 mp.

in de kleur roze :drooling_face:

Thx (: Kunnen jullie er ook bij zetten wat de mindere punten zijn?

ik heb de Canon IXUS S120, niet zo heel duur en echt supergoed. Hij diet alles automatisch en zoekt meteen de goede stand voor je uit zodat je altijd een goede foto hebt. Je kan hem natuurlijk ook op de andere stand zetten dat je hem zelf gaat stellen en er zijn verschillende scenes die je kan selecteren. Ik ben er heel erg tevreden mee!

ligt er aan wat voor camera je wilt, een professionele of een camera om wat foto’s mee te maken met vriendinnen?

Is er niet een algemeen ‘wat voor camera moet ik kopen’-topic?

ik weet zelf niet echt nadeel punten van me camera, wat die heeft hij bijna niet haha.
het enige nadeel wat het misschien kan zijn is dat je zelf niet je belichting en alles kan instellen, dat doet hij automatisch, hij kiest als je een foto wilt maken de beste belichting enzo wat er bij past.

Belichting? Bedoel je witbalans?

jaa kan ook, maar ook op meerdere vlakken alleen weet die termen niet.
bijv. je maakt het in een donkere hoek van de camera, dan zet hij vanzelf een flits aan of je maakt hem juist in een belichte kamer, dan laat hij de flits achterwege.

Ooh de ISO.
Maar op de manual setting kun je ISO wel aanpassen.

okee ik zal later is kijken :slightly_smiling_face: want me batterij is leeg nu.

Met mijn simpele samsung cameraatje kan ik van 80 iso naar 1000 volgens mij.
(alleen dat ding spoort niet)

Ik wil gewoon een simpele (: Ik heb even die Cybershot bekeken en zoiets wil ik eigenlijk maar ik zou wel even verder willen kijken.

En nee zo’n topic heb ik niet gevonden

Hahaha oh dus eentje om foto’s te kunnen maken van vriendinnen ect.

Welke camera heb je eigenlijk (:?