Camera

Hey allemaal :slightly_smiling_face:
Vandaag is/heeft mijn geliefde Nikon Coolpix L12 gesneuveld/het loodje gelegd.

http://i216.photobucket.com/albums/cc85/ForsetDesign/camera3.png

Daarom ga ik nu sparen voor een spiegelreflexcamera!
Dús. Ik vraag me af, met welke camera fotograferen jullie? werkt hij goed? fotografeert hij snel? flitst hij mooi in (ook 's avonds, dat er écht sfeer in de foto’s blijft zitten), Zijn de foto’s mooi scherp? blijven de kleuren goed? is hij niet te grofkorrelig, etc.

Ik heb de Canon 1000d.
Die werkt heel goed, en fotografeert ook snel.
Je kan gewoon door blijven klikken zegmaar.

Qua flitser zou je er ook een flitser bij kunnen kopen natuurlijk XD
En de foto’s zijn scherp, als je goed scherpstelt.
(zit ook automatische scherpstelling op) maar de
kleuren zijn echt mooi!

ik heb zelf voor deze camera + 2 objectieven 444 euro betaalt.

Ik werk sinds kort met de Sony A200
Zelf ben ik er tevreden over. De kleuren blijven mooi en bij flits ziet alles er nog goed uit. De foto is mooi scherp ik vind het een handig ding!

ik ga er deze vakantie ook nog een kopen

Ik werk nog steeds met mijn Samsung S760 point & shoot camera.
Ik ga wel een Nikon analoog spiegelreflex camera kopen.

Ik heb een Nikon D60. Het is een goede camera om mee te beginnen. Overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Mooi groot display zodat je je foto’s evt. terug kan kijken.

Je zou een diffuser kunnen kopen ( nee niet zo’n ding voor op de föhn) dat is een soort kapje voor over de flitser wat het licht verspreid en waardoor je niet zulk flets licht krijgt. Echt een aanrader!

ik ben van plan om de canon eos 1000d te kopen
maar ik ben nog niet zeker ^-^
dus UP

Ik heb een Canon EOS 350D, maar ik ga denk ik een nieuwe vragen, denk de EOS 500D, maar weet het nog niet zeker.

Ik heb de Nikon D40, wat ik een erg fijne camera vind(:
Je hebt veel opties en je kan lekker door klikken, zegmaar…
supercamera!

Ik vroeg me af, zijn niet alle digitale fotocamera’s spiegelreflex? Want dat is tog gewoon dat je precies ziet door het schermpje wat er op de foto komt?

heb je zelf een digitale compact camera? kijk dan eens door de zoeker en maak een foto, je zult zien dat er net iets meer op staat dan wat je door de zoeker ziet :wink: bij spiegelreflex camera’s is dat niet zo, daar zie je idd precies door de zoeker wat er op de foto komt.
wat je op het lcd scherm ziet klopt altijd wel, bij spiegelreflex en bij compact.

bij de meeste spiegelreflexcamera´s kun je niet een op het lcd scherm kijken, maar alleen door de zoeker. Alleen de nieuwe modellen hebben live view. Het klopt dus niet helemaal wat je zegt.

Bij mijn camera zat er ook een zonneklep bij. Is dat hetzelfde als z’n diffuser die jij bedoelt of is dit anders?

dat weet ik, maar bij live view zie je toch gewoon de foto die je maakt op het scherm? wat klopt er dan niet aan wat ik zeg?

nee dat is niet hetzelfde, een zonneklep of zonnekap zoals het ook wel wordt genoemd is er om zonnestralen door je foto tegen te houden. Dus die bolletjes die er dan ook verschijnen tegen te houden.

Diffuser is er om voor je flitser te zetten om het flitslicht geleidelijk te verspreiden :wink:

Haaai
Ik heb een Fuji FInepix S5600
Ik ben er heel tevreden mee, hij fotografeerd lekker en mooi scherp.
Hij is niet zo heel erg snel zeg maar.