camera verkopen, raar mailtje

hi, ik had mijn camera op marktplaats gezet, en kreeg vrij snel een bod van 100 euro, en ik stuurde terug dat ze hem voor 150,- mocht hebben. maar ze stuurde net dit terug, en ik begrijp er zeer weinig van…

en een andres van haar zoon in Nigeria… ik heb het gevoel dat hier problemen van komen. en ik heb geen idee of ze nu akkoord is met 150 euro.help?

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 40 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.

Lijkt op Google translate. Ik zou het niet vertrouwen.
Volgens mij wilt ze het (al dan niet zogenaamd). overmaken en dat je het vandaag direct op de post doet. En dat je haar laat weten hoeveel het kost inclusief verzenden.

Bij twijfel, nooit doen!

Ze gaat je waarschijnlijk vragen of je hem naar Nigeria wilt opsturen en ik heb hier veel rare verhalen over gelezen. Dus absoluut niet doen!

^ja idd.
is het een verstandig idee om te wachten tot het geld op mijn rekening staat? als ik het al doe :stuck_out_tongue: dan kan er toch niks meer fout gaan toch? dat ik het geld ofzo niet krijg

Precies, dan zeggen ze te betalen, maar uiteindelijk betalen ze niet en ben jij je camera kwijt.

Dit bedoelde ik; http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=154.15

Zou ik ook niet doen. Zekere voor het onzekere

ja, dat zei ze.
heel adres en alles.

wat kan er nog fout gaan als het geld al op je rekening staat?

Niet doen

Ja, ik zou haar duidelijk terugsturen dat je het pas verstuurd zodra je het geld hebt. Als er dan een smoesverhaaltje volgt dat ze de camera zo snel mogelijk wilt hebben omdat dr zoon bijvoorbeeld morgen al jarig is, dan weet je zeker dat het niet pluis is.

wow, dat mailtje is bijna identiek.
nee, laat maar dan haha. vertrouw het nu ook echt niet meer :0

Ja dat bedoel ik haha. Moest gelijk daaraan denken, dus heb het maar even opgezocht. Goed dat je het niet doet!

wat verschrikkelijk slecht, ook eigenlijk hé.
als ze nou fatsoenlijk Nederlands kon schrijven :stuck_out_tongue: ik meld haar ook wel even voor oplichterij

nee, ik doe het ook niet. dat linkje dat ik ook toegestuurd kreeg, het is precies dat. gewoon een oplichter. en ze reageert binnen 2 seconden, en ze leest mijn e-mails niet eens hahaha.

oh, ze reageert ineens in goed nederlands.
en nu heeft ze m’n mails gelezen en reageert ze daar ook echt op.
alsnog ga ik niks naar Nigeria versturen :stuck_out_tongue:

ook mooi eronder steeds, ‘verstuurd vanaf mijn iphone 5s’ moet je wel snel typen :stuck_out_tongue:

Nooit doen. Google maar eens en je weet genoeg.

Absoluut niet doen. Meld dit aan marktplaats en stuur NIETS op. Je hoort heel vaak dit soort verhalen en dan moet het altijd naar een Afrikaans adres en altijd is het taalgebruik raar als in door Google translate gehaald.