Camera meenemen in het vliegtuig (Ryanair)

Ik ga binnenkort weg met het vliegtuig, met Ryanair. Ik wil heel graag mijn camera meenemen (een spiegelreflex, dus geen kleine die ik makkelijk in mijn zak kan stoppen bijv.), maar ik kan op internet nou niet echt duidelijk vinden hoe ik dat dan moet doen. Ik had het volgende gevonden: http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden (even crtl-f > zoeken op ‘‘camera’’, anders ben je lang bezig met scrollen en zoeken). Daar staat wel dat het niet wordt geaccepteerd als bagage, maar niet hoe je het dan wel mee mag nemen!

Ik dacht dat er hier vast wel mensen zouden zijn die hier ervaring mee hebben, of die enig idee hebben hoe ik dit zou moeten doen. Alvast bedankt!

Ik heb laatst ook gevlogen met Ryanair, en ik had gewoon mijn camera in een rugzak, als handbagage dus.

Ja in je handbagage ook. Dat had ik ook naar Kenia, al was dat geen Ryanair.

Wij hebben deze zomer ook met RyanAir gevlogen. Wij hadden alleen handbagage mee omdat je voor een extra koffer €50,- ofzo moest betalen. Alles wat je mee wilde moest dus in een handbagage koffer/tas en dan moest binnen een bepaald formaat zijn 55x40x20cm dacht ik. Zoiets in ieder geval. Elke kilo meer, moest je betalen, volgensmij €20,- . Wij hadden ook een spiegelreflexcamera erbij in. Het was een geprop en ik zou hem niet los meenemen zonder ruimte in je koffer, anders moet je op het vleigveld gaan zitten martelen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! :flushed:
Veel plezier trouwens!:slight_smile:

Dankjewel allemaal, ik kan hem dus gewoon in mijn koffer (handbagage, waar ook je losse handtas in moet) stoppen? Daar zullen ze niet moeilijk over doen?

Je koffer is wat anders dan je handbagae hè, je koffer lever je af en je handbagage (bijv. een rugtas of handtas) mag je het vliegtuig in nemen. Maar volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over of je hem in je koffer of in je handbagage hebt zitten, het is alleen wel beter om hem in je handbagage te hebben omdat je niet weet wat er met je koffer gebeurt.

Nee, je koffer is zeg maar je handbagage nu bij RyanAir. Dat is het enige wat je mee hebt aan bagage, daar moet ook je handtas in!

Je mag 1 tas meenemen dus alles moet daarin, dit jaar ook gedaan gewoon mijn spiegelreflex in mijn tas gedaan en geen probleem!

Je handbagage is los he van je koffer! Lees hier maar http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-cabinbaggage

Anders zou het wel heel raar zijn dat je je paspoort maar los in je broekzak moet stoppen ofzo :wink:

Ja maar zo’n minikoffer wordt bij ryanair inderdaad als handbagage geaccepteerd… De formaten mogen ook iets van 50 bij 40 zijn… daar kan je handtas en camera prima bij in!

Oké, bedankt allemaal, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik het goed ga doen! Dit topic mag gesloten worden, want ik heb mijn antwoord.

Bedoel je nou dat je een kleine koffer wilt nemen als handbagage? Want het lijkt me gewoon dat je een grote koffer hebt + nog iets aan handbagage (dus een handtas, rugzak, kleine trolley, et cetera). En in dat laatste kan je dus je camera gewoon meenemen.
Of neem je geen ruimbagage mee?

Ja, je mag alleen maar een koffer van 55x40x20 meenemen en daar moet álles in (je moet ook je handtas daarin proppen, die mag je niet los meenemen)! Dus daar doe ik dan ook gewoon mijn camera in, het kan niet anders!

Fototoestel mag in handbagage dacht ik, bij ryanair zijn de afmetingen van de handbagage heeeeeeel klein maar het mag!