Camera mee?

Verwijderd, iedereen bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:

Gewoon nee zeggen. Een spiegelreflexcamera is een pokkeduur ding, en andere moeten het gewoon snappen dat je niet wil dat ze er aan zitten. Het is zonde dat je alleen hierom hem niet mee wilt nemen, het is juist super leuk om hem mee te nemen, en mooie foto’s te maken van zo’n familie dag!

ik zou hem meenemen, maar als andere mensen het willen gebruiken gewoon zeggen dat je er zuinig op bent en liever niet hebt dat anderen er dingen er mee doen. ik heb zelf ook een spiegelreflex en vertoon haast moederlijk gedrag ertegenover, haha.

bijvoorbeeld:

*jij loopt rond met camera en maakt foto’s
*neef/neefje/nicht/nichtje komt aangelopen:
‘Heee, mag ik ook eens foto’s maken?’
‘Nee sorry liever niet, ik ben er heel zuinig op, snap je?’
‘Ah kom op, ik maak hem echt niet stuk ofzo…’
‘Nee ik heb het echt liever niet’
‘jeetje wat flauw zeg’
‘Nee sorry, mijn camera, en ik geef hem niet aan andere, zo simpel is dat.’

Zo zou ik het doen, ik snap echt dat het moeilijk is om duidelijk nee te zeggen, maar zo zou ik het oplossen, ik hoop dat het misschien iets helpt! En als ze echt flauw er om gaan doen moet je maar gewoon denken van whatever, het is mijn camera zoek het maar uit.

Precies ja.

Niet geven, echt niet doen. Ik heb een keer mijn spiegelreflexcamera aan mijn zusje gegeven, en die had het gelijk voor elkaar dat de ingebouwde flitser niet meer werkte. Wellicht kun je ook nog zeggen dat hij heel ingewikkeld is om mee om te gaan, dus dat ze er lastig foto’s mee zullen kunnen maken. Wellicht helpt dat. Succes!

Helemaal mee eens! Ik zou hem wel meenemen, maar toch echt duidelijk nee zeggen als iemand erom vraagt, ook al vind je dat erg moeilijk! Het zou toch zonde zijn om hem dáárom thuis te laten denk ik, als je wel graag foto’s wilt maken!

En er aan toe te voegen dat het geen speelgoed is.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dit moeilijk vind om te zeggen. Het is jou eigendom en iemand anders zou het eigenlijk niet zo vanzelfsprekend moeten vinden dat hij/zij het zomaar mag lenen. Vooral omdat camera’s al duur zijn, zeker als je een spiegelreflex hebt. Nee is nee. Dus ik zou 'm gewoon meenemen, lekker pech voor hun dat ze jouw spiegelreflex niet mogen lenen. :wink: En zorg ervoor dat je 'm goed opbergt! :slightly_smiling_face:

Ik zou dat ook erg moeilijk vinden om te zeggen… Misschien kun je ook simpele camera meenemen (of vragen of iemand anders die mee wilt nemen) zodat je neefjes en nichtjes daar misschien foto’s mee kunnen maken?

Ik zou hem wel mee meenemen en gewoon nee zeggen als andere mensen vragen of ze m willen gebruiken! Dat lijkt me toch geen probleem.

Beginpost is weg, dus slotje.