Camera, Licht, Actie!

Hallo,

Ongeveer een jaar geleden heb ik hier al eens een vervolg verhaal geschreven over mijn belevenissen als danseres. Daar is uiteindelijk een eind aangekomen, maar nu heb ik weer inspiratie voor een nieuw verhaal. Dit verhaal is niet 100% waargebeurt, maar het is wel gebaseerd op eigen ervaringen, en ervaringen van andere actrices die ik ken.

En 3… 2… 1… Actie!
Laura keek hoe de blonde acteur naar zijn tegenspeler toe liep en met hem begon te praten. Ze kon niet horen wat ze zeiden, daarvoor stond ze te ver weg.’
‘En we zijn gestopt’ hoorde ze na een halve minuut. Een man met een opgerold papier in zijn hand gebaarde naar de acteurs en de jongens liepen naar hem toe. Er kwam een man op Laura en de andere omstanders af.
‘Dames en heren, zou u alstublieft willen doorlopen, we zijn hier met opnames bezig en u staat in beeld, wat niet de bedoeling is.’

Mompelend liepen de meeste weer verder. Ook Laura pakte haar tas op en liep verder. Ze was al bijna thuis. Nog nadenkend over wat ze zojuist gezien had liep ze via de achterdeur naar binnen. Ze smeet haar tas in de hoek en pakte wat te drinken. Wat zag dat er gaaf uit dacht ze bij haarzelf. Drie grote camera’s, een stok met een soort ragebol eraan en een heleboel apperatuur en mensen. Ze pakte een zak chips en plofte neer voor de tv. Ze zapte wat en bleef uiteindelijk hangen bij een herhaling van Gossip Girl. Wat gek eigenlijk, dacht ze verder. Gossip Girl is natuurlijk ook gefilmt. Maar op tv zag je daar niks van, geen camera te bekennen. Zou het niet geweldig zijn om zelf in een serie of film te spelen, droomde ze verder. Zij, als hoofdrolspeelster in en glamour film met prachtige kleding en een dure outo die ze in het echt nooit zou kunnen betalen. Maar wacht eens, waar kwamen die acteurs en actrices vandaan? En belangrijker, zou ze er voor kunnen zorgen dat zij daar ook bij zou gaan horen? Zou je zomaar actrice kunnen worden? Maar waar kwam je dat te weten, ze kende geen actrices en ook geen mensen die iets met film of tv te maken hadden. Ach, ze kon altijd eens op internet gaan ondsurfen.
Ze zette haar lege glas op het aanrecht en liep naar haar kamer. Daar startte ze haar laptop op en tikte in het google venster: actrice worden.

Het is maar een kort stukje, maar wat vinden jullie ervan?
Ik ben van plan, als jullie het leuk vinden, dagelijks een stukje te schrijven.
Ook als je kritiek of verbeterpunten hebt hoor ik die graag.

Tot slot: Ik timmer zelf hard aan de weg om een goede actrice te worden. Zouden jullie mij willen suporten? http://www.whosinwhosout.nl/carmen

leuk!

Leuk verhaal opzich. Lekker een keertje onrealistisch & prettig voorspelbaar. (: Misschien alleen wel even denken aan je spellingsfoutjes?