Camera instellingen voor zelfportretten

Oke, als ik fotos van mezelf maak, ben ik op die fotos ineens zoveel lelijker dan dat ik mezelf in de spiegel zie! :open_mouth:
Dit komt ook door de flits, dat weet ik. maar alle vlekjes waarvan je dacht dat je ze goed had gecamoufleert (ofzoiets) vallen dan ineens super goed op enzo! en het licht valt dan bijvoorbeeld extra op je neus ofzo waardoor deze er groter uit ziet enzo.
Ik heb gewoon een normale digitale camera, niks professioneels denk ik.
Hebben jullie tips waardoor ik kan zorgen dat ik betere en mooiere fotos met betere effecten kan maken? Want ik word nu altijd zwaar depressief als ik dan 280 fotos heb gemaakt en er daarvan 2 goed zijn ofzo… :blush: haha.

alvast bedankt!
x

(sorry als er al zo’n toppic is!)

Ik vind het zelf altijd mooier om zonder flits te doen, omdat je met zo’n scherpe flits inderdaad alles heel goed ziet en de kleuren veranderen. Gewoon in het daglicht gaan staan en zonder flits zou ik zeggen. (: Je kan het altijd nog bewerken in Photoshop mocht het te licht/donker zijn. ^^

NIET flitsen! Dan is het probleem geloof ik al opgelost :stuck_out_tongue:

hmm oke thanks,
nogmeer tips?
uppp.

x

-

Niet buiten (in het midden van de dag) fotograferen. Ga naast een raam staan ofzo, dan is het licht zachter.

Binnen naast een raam gaan staan idd, zorgen dat je geen direct zonlicht op je hebt. Niet flitsen, enorm veel foto’s maken.

haha dat probleem heb ik ook vaak xD

als zon heel erg fel is moet je niet naast raam gaan staan
maar gewoon op grond gaan zitten (:

Gewoon heel veel foto’s maken :grin:
doe ik meestal niet maar me zusje wel XD
hele camera vol me foto’s van haar >,<

haha, dit probleem ken ik.

zet je ISO op 400 , dat hielp bij mij best wel =)

dat had ik ook altijd, nu flits ik gewoon niet meer. :]

sowieso zijn zelfportretten altijd veel moeilijker dan een portret maken van een vriendin ofzo… dus je moet niet al te streng voor jezelf zijn als je er niet meteen 1 goede tussen hebt zitten… ^^

als ik fotos van mezelf maak, ben ik op die fotos ineens zoveel lelijker dan dat ik mezelf in de spiegel zie! :open_mouth:

dat komt ook omdat je jezelf in de spiegel andersom ziet he, en op de foto niet ;p.

same problem here (N)

je kan je foto ook bewerken, en dan spiegelen. ^-^

veel mense zeggen door foundation te dragen?
maar als je dat al bedoelt met camouflere dan weet ik t ook niet…
ligt het wss wel aan de flash :slightly_smiling_face:

dat probleem heb ik ook!
houd ik de camera met het scherm naar de spiegel om te kijke als het uitziet
nou dn klik ik zet ik hem op de pc en is die toch helemaal niet leuk?!
en als ik mijn camera neer zet kan ik niet zien hoe ik derop sta dus mislukke der ook 100000 xd

niet flitsen inderdaad, en een beetje geduldig zijn. desnoods maak je 80 foto’s, weet je in elk geval zeker dat er minimaal 1 goede tussenzit. de rest verwijder je dan gewoon later :slightly_smiling_face:

Hebbik ook altijd.
Kijk ik in de spiegel, denkik:
Zo kijk ik leuk.
Doe ik de camera op mijn ooghoogte en maak een foto… Issie veel lelijker.

Bij mij helpt foto’s buiten maken wel. En dan als de zon ietsje ondergaat dus een beetje oranje gloed heb (oftwel de zon niet pal in je rug/zij/voorkant heb). Foto zover mogelijk van jezelf vandaan maken (dan lijkt je neus minder groot) en later weer bijsnijden en dus inzoomen op je gezicht.

Zo heb ik eens een foto gemaakt en er kwam echt een leuke foto uit! (:

Ook iets handigs om rekening mee te houden:
Je gezicht bestaat NIET uit 2 dezelfde helften.
En als persoon zijnde zie je jezelf alleen in spiegelbeeld.

Daarom vinden we onszelf ook zo mooi in de spiegel en niet op de foto, omdat we onszelf alleen in spiegelbeeld gewend zijn.